Libris.ro a ajuns la o cifră de afaceri de peste 40 de milioane de lei

NewMoney 27/02/2019 | 14:15 Ştiri
Libris.ro a ajuns la o cifră de afaceri de peste 40 de milioane de lei

Retailerul online de carte Libris.ro a încheiat 2018 cu o cifră de afaceri de 40 milioane de lei, ceea ce a însemnat o creștere cu 28% față de anul precedent. Factorii care au determinat evoluția pozitivă au inclus atât creșterea fondului de carte disponibil, odată cu inaugurarea noului depozit, dar și revigorarea pieței de carte și o dinamică favorabilă a comerțului online.

Comanda medie a crescut pe Libris.ro în 2018 cu 15% față de anul precedent, ajungând astfel la 80 de lei. Cea mai mare valoare medie a comenzii s-a înregistrat în Brașov – 155 lei, aici aflându-se și cel mai fidel client, care a plasat 238 de comenzi pe parcursul anului. La polul opus se află clienții din județul Covasna, unde media a fost de 66 lei/comandă.

Cele mai multe comenzi au fost înregistrate în București (peste 313.000), în top 3 urmând județele Brașov și Cluj, cu peste 130.000, respectiv peste 83.000 de comenzi. Cea mai mare rată a recurenței s-a înregistrat în Brașov, Bacău, București și Cluj, media fiind de 1,4 comenzi/an.

Orientare puternică spre dispozitive mobile

Cei mai mulți cumpărători pe Libris.ro (60%) au vârsta cuprinsă între 22 și 45 de ani, ceea ce explică și orientarea spre dispozitivele mobile. Astfel, traficul înregistrat în 2018 pe mobile a depășit 60% (în timp ce traficul de pe desktop a fost de 36%).

Categoriile cele mai vândute au fost și în 2018 Beletristică, Dezvoltare Personală și Cărți pentru copii. Străinul de lângă mine al româncei Irina Binder a fost cea mai vândută carte pe Libris.ro în 2018, fiind cartea preferată în 30 dintre cele 42 județe ale țării.

„După ce am analizat preferințele clienților care au comandat anul trecut, am constatat că, alături de Beletristică, vedem o dinamică foarte interesantă pe categoriile de Dezvoltare personală și Spiritualitate, precum și Cărți pentru copii și Parenting. Gusturile cititorilor români se diversifică și cred că în următorii câțiva ani, vom vedea creșteri constante pe aceste categorii, posibil și noi intrări în top. Cărțile de Sănătate și cele de Gastronomie se vând tot mai bine, semn că începem să fim mai atenți la prevenție prin stilul de viață adoptat”, spune Laura Țeposu, Director Dezvoltare si co-Fondator Libris.ro.

Anul trecut, Libris.ro a investit peste 4 milioane de euro în construirea unui depozit nou,  unde poate fi gestionat un stoc permanent de 3 milioane de cărți și produse complementare cititului. De asemenea, o parte importantă a investiției a reprezentat-o sistemul WMS de gestionare a depozitului, care permite procesarea comenzilor în 24-48 de ore de la plasare cu o medie de peste 10.000 de comenzi procesate/zi. Proiectul s-a întins pe o perioadă de 12 luni și a fost finalizat în luna noiembrie 2018.