Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunţat, luni, că demarează o serie de acţiuni de control la furnizorii de energie electrică, pentru a verifica modul în care furnizorii pun în practică dispoziţiile reglementărilor privind desfăşurarea procesului de liberalizare a pieţei de energie electrică.
”Având în vedere liberalizarea pieţei de energie electrică începând cu data de 1 ianuarie 2021, activitatea de informare a clienţilor finali reprezintă un proces esenţial pe care furnizorul de energie electrică are obligaţia să îl desfăşoare în relaţia cu clientul final.”, a transmis, luni, ANRE, într-un comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, acţiunile de control desfăşurate de ANRE la furnizorii de energie electrică au în vedere:
Verificarea modului de organizare şi funcţionare a centrelor de telefonie (call-center), analizând următorii indicatori:
Verificarea respectării obligaţiei de a comunica solicitantului, în scris, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii cererii, a unei oferte privind condiţiile de furnizare a energiei electrice pe piaţa concurenţială, analizând următorii indicatori:
Verificarea respectării obligaţiei de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice în termen de maximum 5 zile de la data transmiterii de către clientul final a documentelor necesare, analizând următorii indicatori:
ANRE a aprobat, la finalul lunii ianuarie, simplificarea tranziţiei de la serviciul universal la piaţa concurenţială pentru clienţii casnici precum şi prelungirea termenului de tranziţie până la 30 iunie 2021.
Noile reglementări au în vedere necesitatea asigurării unei mai bune informări a clientului final de energie electrică de către furnizorii de ultimă instanţă, precum şi simplificarea încheierii contractelor de furnizare a energiei electrice în condiţiile impuse de contextul pandemic actual, şi pentru ca procesul să se desfăşoare în beneficiul consumatorului final.
”În elaborarea ordinului, au fost identificate soluţiile în acord cu legislaţia naţională şi europeană prin care se oferă clienţilor casnici o perioadă mai lungă de tranziţie de la serviciul universal la piaţa concurenţială concomitent cu creşterea gradului de informare a acestora asupra procesului de liberalizare. Astfel, clienţii vor beneficia de cel mai bun preţ din oferta concurenţială a furnizorilor şi vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat. De asemenea, cel puţin până la data de 30 iunie 2021, clienţii casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai bună ofertă, fără abonament, şi vor putea beneficia de o reducere comercială care să acopere diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 şi preţul din oferta concurenţială cu valoarea cea mai mică”, a transmis ANRE la momentul emiterii noului ordin.
Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…
Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…
Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…
Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…
Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…
Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…
Acest website folosește cookies