Ce cursuri le predă fondatorul Alibaba oamenilor de afaceri la universitatea aflată în proprietatea retailerului online

Sebastian Popescu 24/05/2018 | 16:56 Ştiri
Ce cursuri le predă fondatorul Alibaba oamenilor de afaceri la universitatea aflată în proprietatea retailerului online

Miliardarul Jack Ma, fondatorul Alibaba, cel mai mare retailer online din lume, a înființat o universitate în orașul chinez Hangzhou și le oferă oamenilor de afaceri lecții despre cum să își dezvolte businessurile în era digitală.

La Universitatea Taobao cursurile sunt predate de o parte din conducerea companiei Taobao, un magazin online deținut de Alibaba, cu peste 600 de milioane de utilizatori activi. CNBC a vorbit cu Genecia Alluora, o absolventă a universității lui Jack Ma, care a povestit cele mai importante lecții învățate în perioada cursurilor.

1. Crearea unui brand puternic este importantă

Comerțul online poate părea o versiune mai anonimizată a magazinelor fizice, dar, pe măsură ce piața de comerț electronic crește, devine din ce în ce mai important să ai un brand cu care consumatorii să se identifice, scrie CNBC.

„Oamenii nu mai cumpără imediat”, a explicat Alluora, subliniind tendința crescândă a consumatorilor de a căuta recenzii pe rețelele sociale înainte de a face cumpărături.

„Clienții vor să fie familiari cu brandul respectiv și să vadă că ai credibilitate. Asta înseamnă mai mult decât să ai o pagină pe Facebook, trebuie să știi cum să te promovezi la o scară mai largă”, mai spune ea.

2. Trebuie să îl promovezi într-un mod eficient

Odată ce v-ați creat marca, totul trebuie să îl promovați oamenilor potriviți. Acest lucru poate părea evident, dar pe măsură ce tehnologia evoluează, este iportant să înțelegi modul în care vă poate ajuta.

„Pentru a ajunge sus, trebuie să generezi trafic”, a spus Alluora. Cel mai bun mod de a face acest lucru este să vă concentrați pe strategiile digitale, cum ar fi prioritizarea cuvintelor cheie din descrierea produsului.

Imaginea este de asemenea importantă, Alluora subliniind că: „Trebuie să vindeți stilul de viață, nu doar produsul. Trebuie să vă conectați emoțional”.

3. Analiza datelor este esențială

Pentru a menține impulsul și pentru a genera vânzări repetate, trebuie să cunoașteți clientul dvs. Aceasta înseamnă accesul la datele clienților.

Având în vedere dominanța Alibaba în China, unde sistemul de plăți online, Alipay, a reprezentat mai mult de jumătate din plățile digitale ale țării în 2017, compania se mândrește cu unul dintre cele mai sofisticate seturi de date din lume.

Alluora a afirmat că societatea pretinde că are aproximativ 4000 de categorii de date pentru fiecare utilizator. Contactată de CNBC, Alibaba a declarat că nu poate confirma acest număr, dar a făcut referire la o expresie chineză populară: „mii de oameni, mii de fețe”. Cu alte cuvinte, cantitatea  de date variază de la client la client.

„Ei au analize foarte detaliate, astfel încât să își poată adapta oferta la fiecăre individ. Deexemplu, dacă veți căuta lucruri pentru bebeluși, în anul următor veți primi oferte la haine pentru copii de un an”, a remarcat Alluora.

Jack Ma este cunoscut pentru importanța pe care o acordă educației. Pe lângă Universitatea Taobao, fondatorul Alibaba a mai deschis anul trecut și o școală elementară în Xinjiang. De asemenea, la ânceputul anului acesta a făcut apel către antreprenorii din China să investească în școlile din zonele rurale.

 


Foto: AFP/Mediafax