Lanțul de restaurante Spartan, afaceri de 14 milioane de euro în 2016
Lanțul de restaurante fast-food Spartan a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 14 milioane de euro, cu 17% mai mult față de 2015, când la nivelul întregului grup (restaurante proprii și francizate) s-a raportat un total de 12 milioane de euro, a anunțat compania.
Din cei 14 milioane de euro, 7,3 milioane de euro reprezintă cifra de afaceri a companiei francizoare, Strong MND Corporation, deținută de suceveanul Ștefan Mandachi.
Anul 2016 a fost, până acum, cel mai bun al rețelei Spartan, care a mai deschis un număr de 15 unități, dintre care 2 proprii și 13 în sistem de franciză.
Investiția necesară pentru a deveni francizat Spartan pornește de la 80.000 de euro pentru unitățile din mall-uri și poate ajunge la 150.000 de euro în cazul restaurantelor stradale. La aceste cheltuieli se mai adaugă și taxa de franciză care este de 10.000 de euro, la care se adună o redevenţă lunară de 3% din încasări şi o contribuţie de 1% la bugetul de marketing al companiei francizoare.
Rețeaua Spartan a fost înființată acum 4 ani, la Suceava, iar în momentul de față dispune de 32 de unități în București și 19 orașe din România, fiind pe locul patru în topul lanțurilor cu cele mai multe restaurante pe teritoriul României. În acest moment, în cadrul rețelei lucrează mai mult de 700 de persoane: peste 250 de oameni în restaurantele proprii și restul în unitățile deținute de francizați.
„2016 a fost un an extraordinar pentru noi, cel mai bun de la înființarea companiei. Rezultatele financiare în creștere se datorează creșterii notorietății mărcii noastre, a încrederii clienților în calitatea gustului și a experienței Spartan și deschiderii celor 15 unități noi”, a declarat Anișoara Bătăiosu, director general S.C Strong MND Corporation S.R.L, compania care deține franciza Spartan.