Lanțul de farmacii Dona ajunge la 300 de unități

Cristina Dobreanu 16/03/2017 | 14:30 Ştiri
Lanțul de farmacii Dona ajunge la 300 de unități

Dona, al treilea retailer din piața farmaceutică după Catena și Sensiblu, a inaugurat recent unitatea cu numărul 300, la Iaşi.

Unitatea este una dintre cele 16 unități partenere în sistemul de franciză Dona lansat anul trecut. Celelalte 15 sunt situate în oraşele: Bucureşti, Roşiorii de Vede, Alexandria, Brăila şi Iaşi. Programul de extindere prin francizare va fi continuat pe parcursul următorilor doi ani.

Până la finalul anului 2017, reprezentanţii companiei au în plan depăşirea pragului de 350 farmacii, atât prin dezvoltare organică, cât şi prin parteneriate în sistem de franciză.

Farmacia Dona cu numărul 300 funcționează în cadrul unui parteneriat în sistem de franciză, agreat între reţeaua de Farmacii Dona şi proprietarul lanţului de farmacii Medikon – Baby Farm, pentru 5 din cele 6 farmacii pe care acesta le deţine în Iaşi.

CITEȘTE ȘI: Lanțul de farmacii Dona a ajuns la afaceri de aproape un miliard de lei

„300 de farmacii înseamnă pentru noi şansa de a fi şi mai aproape de pacienţi şi posibilitatea de a le oferi condiţii generale mai bune în ceea ce priveşte preţurile şi portofoliul de produse, ca urmare a creşterii puterii de negociere cu furnizorii şi producătorii”, a declarat doctor Eugen Banciu, Preşedintele Grupului Dona.

Dona a început un proces amplu de rebranding în 2014. Până în prezent, peste 130 de Farmacii Dona au fost redecorate. Doar în 2016 au fost investite în rebranding 5 milioane de lei, urmând ca anul acesta să fie alocate peste 2,5 milioane lei pentru reamenajarea farmaciilor.

Grupul Dona, controlat de antreprenorul Eugen Banciu și format din firmele Siepcofar, Dona Logistică, Dona Marketing Group și Farmacia Dona,  reunește 300 de farmacii deținute de 9 companii antreprenoriale cu capital privat românesc, a avut afaceri de 966 milioane lei în 2016.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.