La 34 de ani a primit de la tatăl său o afacere de 80 de milioane de euro. Ce a făcut în continuare cu ea

Cristina Dobreanu 14/09/2018 | 16:34 Oameni
La 34 de ani a primit de la tatăl său o afacere de 80 de milioane de euro. Ce a făcut în continuare cu ea

La limita dintre neîncrederea fondatorului și entuziasmul tinereții, schimbul între generații în afacerile de fa­milie nu este un proces simplu. Pre­gătit însă din timp, lucrurile se schimbă. Studiu de caz: grupul Nordic.

Acest articol a apărut în numărul 48 (10-23 septembrie) al revistei NewMoney

Pentru Ciprian Moldoveanu (36 de ani), businessul Nordic Group, importator și distribuitor de produse alimentare premium, ajuns la vânzări de aproape 80 de mili­oane de euro, a fost un fel de frate mai mic. A crescut odată cu afacerea pe care tatăl său a înființat-o în anii ’90 alături de alți doi prieteni, iar de la începutul anului trecut nu doar că a preluat frâiele companiei, dar și-a impus și viziunea.

Concret, a restructurat echipa, a mutat sediul într-o clădire de birouri din car­tierul corporatiștilor, a achiziționat o companie și a decis să se concentreze doar pe segmentele de produse alimentare premium. Grupul Nordic, care cuprindea până recent patru companii – Nordic Food și Nordic Logistic, Nordic PetFood Production și Nordic PetFood Distribution –, este în prezent format doar din Nordic Food și Nordic Logistic (cu afaceri cumulate de peste 57 de mili­oane de euro). În luna august cele două companii care aveau ca activitate pro­ducția și distribuția de hrană uscată pentru animale au fost vândute către belgienii de la United Petfood Group. Tranzacția a adus și o schimbare de acționariat – familia Moldoveanu deține acum 94% din grup, Sara Pufescu este acționar minoritar, iar Iulia Stana a făcut exit.

ÎNCEPUTURILE. Povestea Nordic Group a început în noaptea de Revelion 1991, când trei prieteni – Valentin Moldoveanu, Ștefan Mândru și Sorin Pufan – s-au gândit să facă o firmă de import-export. Așa s-a născut Nordic Import-Export, într-o perioadă în care, spune Ciprian Moldo­vea­nu, „erau la modă consignațiile“. Au început să aducă diferite mărfuri din Turcia, acolo unde duceau și ei mai ales cre­ioane colorate și încălțăminte de la Centrala Industriei Pielăriei, unde mama lui Ciprian Moldoveanu lucra la departamentul de protocol, ca traducător. „În Turcia, mergeam cu el (cu tatăl, Valentin Moldo­veanu, n.r.), dormeam pe bancheta din spate cu toții. Ne duceam cu mașina câ­teva zile, și apoi ne întorceam și comercializam lucrurile. Aveam cam 8-9 ani“, povestește tânărul Moldoveanu.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.
← Close