Rețeta germană: cine sunt dezvoltatorii rețelelor Kaufland și Lidl

Cristina Dobreanu 24/10/2016 | 13:36 Oameni
Rețeta germană: cine sunt dezvoltatorii rețelelor Kaufland și Lidl

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

„Omul vede doar ceea ce știe“, spune un proverb german. Iar pentru Klaus și Kurt, doi sași originari din Sibiu, a fost firesc să-și dezvolte afacerile după un model învățat în Germania.

A început cu o reîntoarcere. În prima parte a anilor 2000, Klaus Reisenauer și Kurt Wagner, proprietarii Oasis Retail Development & Consulting, au decis să revină în România. Deja făceau afaceri împreună de câțiva ani, în Germania, după care s-au extins, treptat, spre est, în Austria, Cehia sau Ungaria. Nu e de mirare că au hotărât să aplice și în România rețeta deprinsă peste graniță: marje mai mici, recuperarea investiției pe termen lung și, mai ales, parteneriate cu retaileri din Germania și Austria, precum Kaufland, Lidl (fostul Plus Discount), Deichman, C&A, Takko sau DM Drogerie.

Au avut și tentative de ieșire din zona lor de confort, dar, aproape de fiecare dată, mișcările s-au dovedit neinspirate. „Un antreprenor vrea mereu să încerce ceva nou“, mărturisește Klaus Reisenauer. Însă acest lucru nu înseamnă că va și reuși cu afacerile nou înființate. Cei doi au avut șaormerii și o brutărie, afaceri care nu au funcționat decât pentru puțin timp.

S-au implicat și în proiecte rezidențiale în care au participat doar cu terenul, pentru simplul motiv că nu știau ce destinație să îi dea. Iar, dacă ar fi să tragă linie, știu acum în ce domenii nu i-ar mai tenta să investească prea curând, iar zona alimentară se află în top. Brandul de retail Profihairshop, pe care l-au dezvoltat mai ales în malluri, este însă excepția care confirmă regula că diversificarea nu este punctul lor forte. Profihairshop este un lanț specializat în vânzarea de produse pentru îngrijirea părului, cunoscut în Germania și Austria, și a avut, în primele nouă luni ale anului, vânzări de patru milioane de euro.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.