Kaufland a inaugurat primul program național pentru carne de porc 100% românească

Gabriel Bucur 22/11/2017 | 15:14 Ştiri
Kaufland a inaugurat primul program național pentru carne de porc 100% românească

Compania de retail Kaufland România a inaugurat, miercuri, în parteneriat cu Cooperativa Agricolă „Țara Mea”, primul program național pentru carne de porc 100% românească.

Inițiativa, denumită „Raftul Românesc”, își propune să crească prezența cărnii de porc autohtone în magazinele Kaufland și să sprijine astfel dezvoltarea micilor fermieri români. „Programul susține în mod durabil dezvoltarea capacității de producție interne a cărnii de porc și răspunde cu o soluție la faptul că, în România, circa 60% din carnea de porc din comerț provenea din alte țări”, spun reprezentanții Kaufland.

Programul național a apărut cu sprijinul Comisiei pentru Agricultură, Silvicultură și al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Inițiativa este structurată pe doi piloni: colectarea cărnii de porc de la fermierii români și schimbarea formatului de hrană a porcilor din program, într-unul exclusiv românesc.

În cadrul evenimentului de inaugurare, Marco Hößl (Kaufland România), Florin Burculescu (Cooperativa Agricolă „Țara Mea”), Alexandru Stănescu (Comisia pentru Agricultură, Silvicultură) și Petre Daea (Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale) au semnat Angajamentul public de susținere a fermierilor români prin acest program.

Programul „Raftul Românesc” include peste 50% din fermierii mici și mijlocii din România și „le oferă acestora garanția preluării integrale a porcilor născuți și crescuți în țara noastră, precum și sprijin pentru dezvoltare și consiliere”, au precizat inițiatorii proiectului.

De asemenea, este primul program în care o companie de retail deschide un raft dedicat 100% produselor românești.

„Când proiectul va ajunge la maturitate, Kaufland România va prelua peste 60% din carnea de porc românească, un volum fără precedent în retail. Astfel, cantitatea preluată de Kaufland va ajunge la peste 300.000 de porci/an. Programul este implementat treptat, iar în prezent, Kaufland România deja primește livrări de peste 400 de porci/zi și crește progresiv, de la o săptămână la alta, urmând ca până la finalul anului să dubleze cantitatea”, au completat reprezentanții Kaufland.

Potrivit Cooperativei Agricole „Țara Mea”, România producea în anul 1989 circa 15 milioane de porci. De atunci, producția internă a scăzut semnificativ, ajungând în anul 2000 la numai 800.000 porci pe an, iar în prezent la 4.460.000 de porci.

 


FOTO: Kaufland

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.