Jumătate dintre angajații care primesc tichete cadou de Paște le vor utiliza pentru haine și echipamente electrocasnice

Cristina Dobreanu 04/04/2017 | 14:38 Ştiri
Jumătate dintre angajații care primesc tichete cadou de Paște le vor utiliza pentru haine și echipamente electrocasnice

Decorațiunile, obiectele vestimentare și echipamentele electronice  sunt principalele achiziții din magazinele non-alimentare pe care le vor face angajații care primesc anul acesta tichete cadou de Paște, conform unei analize Sodexo.

Astfel, aproximativ 31,5% din angajații care vor primi tichete Cadou Pass Sodexo de Paște intenționează să le utilizeze pentru a cumpăra obiecte din categoria home & deco, în timp ce peste 26% își doresc să cumpere obiecte vestimentare și aproape 25% optează pentru echipamente electronice și electrocasnice.

În opțiunile angajaților, se mai regăsesc produsele de beauty și healthcare (aproximativ 6,5%), produsele gourmet (aproximativ 4,5%), cele destinate lucrului la birou (aproximativ 4%) și plata meselor la restaurant (aproximativ 1,5%).

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de aproximativ 1.500 de companii și pe baza informațiilor comerciale Sodexo, în perioada 27 martie – 3 aprilie 2017.

În prezent, tichetele cadou în cuantum de până la 150 de lei per eveniment oferite angajaților și copiilor minori ai acestora beneficiază de deductibilitate și exceptare de la plata taxelor și impozitelor. Cele mai multe companii care își recompensează angajații cu tichete cadou oferă valoarea maximă deductibilă.

Companiile pot acorda tichete cadou cu următoarele ocazii: 8 Martie, Paște, 1 Iunie și Crăciun, precum și la alte evenimente care păstrează încadrarea de cheltuieli cu caracter social. Fondul de cheltuieli sociale pentru companii este de 5% din valoarea cheltuielilor cu salariile personalului.

Grupul Sodexo, prezent în România din 1998, are o rețea națională de 67.000 de magazine partenere, profilul acestora variind de la magazine electro-IT, librării, magazine de bijuterii și accesorii, birotică, jucării, obiecte vestimentare, până la farmacii, supermarketuri și hipermarketuri.

 


FOTO: Mediafax

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.