Investiții antreprenoriale: construcția celui mai scump magazin din rețeaua Dedeman, pe ultima sută de metri

Andreea Neferu 20/03/2017 | 12:56 Ştiri
Investiții antreprenoriale: construcția celui mai scump magazin din rețeaua Dedeman, pe ultima sută de metri

Cel mai mare jucător de pe piața locală de bricolaj, Dedeman, controlat de frații Pavăl din Bacău, a montat deja sigla pe viitorul magazin pe care îl va avea în nordul Bucureștiului, „gard în gard” cu magazinul Ikea. Deocamdată însă magazinul aflat în zona Băneasa nu este finalizat complet, iar la sfârșitul săptămânii trecute se lucra la parcarea supraterană.

„Data deschiderii viitorului magazin din Băneasa nu a fost încă stabilită”, au arătat reprezentanții Dedeman, la solicitarea NewMoney. Cele mai recente informații arătau că magazinul din Băneasa ar urma să fie deschis în luna martie a acestui an.

Noul magazin va avea, pe lângă parcarea construită în dreptul magazinului, și o parcare subterană, acesta urmând a fi cea mai scumpă unitate a rețelei Dedeman, având în vedere că investiția se ridică la peste 30 de milioane de euro. Prin noul magazin, retailerul de bricolaj se poziționează în zona de nord a orașului, considerată cea mai bogată din Capitală. La doar câteva sute de metri de magazinul Dedeman, se află și un magazin al rețelei Brico Depot, parte a grupului britanic Kingfisher.

Dedeman mai are alte patru magazine în București, în zona de sud (Giurgiului), în vest (Valea Cascadelor), în est (Pallady) și nord-est (Colentina). La nivel național, compania are 45 de magazine.

Dedeman este cea mai mare afacere antreprenorială din România, fiind de asemenea liderul detașat al pieței locale de bricolaj. Compania a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 4,4 miliarde de lei (980 de milioane de euro), îndreptându-se în 2016 spre depășorea pragului de un miliard de euro.

Cu un model de extindere bazat pe magazine proprii și nu închiriate, frații Pavăl nu doar că au trecut cu bine testul crizei, ci au ieșit chiar mai puternici din tăvălugul recesiunii, ajungând unul dintre cei mai mari jucători de bricolaj din Europa Centrală și de Est, cu o cotă de 1,9% dintr-o piață regională de 26 de miliarde de euro, potrivit unui studiu de anul trecut al companiei poloneze de cercetare PMR. Iar după ce a ajuns la o rețea de 45 de magazine pe plan local și în scurt timp va deschide un magazin în zona Băneasa din București, Dedeman ar putea face primul pas și pe piețele externe, potrivit informațiilor NewMoney.

Citiți o analiză mai amplă despre modelele de business adoptate de antreprenorii români din piața de bricolaj și distribuție de materiale de construcții în noul număr al revistei NewMoney.

 


FOTO: Andreea Neferu / NewMoney

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.