Invazia smartwatch-urilor. Cum vrea să se adapteze industria elvețiană de ceasuri la noile inovații tehnologice din piață

Sebastian Popescu 01/05/2018 | 16:06 Ştiri
Invazia smartwatch-urilor. Cum vrea să se adapteze industria elvețiană de ceasuri la noile inovații tehnologice din piață

Peter Stas, cofondatorul producătorului elvețian de ceasuri Frederique Constant, este de părere că ceasurile inteligente, precum Apple Watch, reprezintă o amenințare pentru industria de ceasuri din Țara Cantoanelor, potrivit Bloomberg

Într-o postare de pe blogul personal, Stas a citat un studiu publicat de Juniper Research Group, care estimează că vânzările de ceasuri hibride (de exemplu, cu cadrane analogice) se vor ridica la 80 milioane de unități în 2022 de la 14 milioane anul trecut. Acesta este de părere că industria de ceasuri din Elveția nu știe cum să se adapteze la inovațiile tehnologice de pe piață.

„Simt că industria de ceasuri din Elveția încă nu înțelege cât de mult au mâncat ceasul Apple și alte smartwatch-uri din cifrele ceasurilor cu cuarț… Ceasul Apple este acum la a treia generație și cine știe ce va aduce a patra generație. Dacă încep să adapteze carcasa și vor veni cu altceva decât un ecran negru.  Industria elvețiană a ceasurilor ar putea avea probleme. Încă sunt de părere că mulți dintre colegii mei din industrie nu știu ce se întâmplă”, a scris Stas.

Frederique Constant a încercat să se adapteze la noile cerințe ale pieței. În 2015, compania a lansat Horological Smartwatch, un ceas inteligent, după cu spune și denumirea, care, însă, păstrează cadranul analogic, cu limbi, în defavoarea touchscreen-ului prezent la majoritatea smartwatch-urilor.

Horological Smartwatch a fost un succes pentru Frederique Constant Group. Compania a vândut 150.000 de astfel de ceasuri și a ajuns să dețină 28,5% din piața ceasurilor inteligente cu un preț de peste 600 de dolari. Dar Stas spune că producătorii elvețieni de ceasuri mai au de muncit dacă vor să ajungă din urmă companii precum Apple, care, mai nou, își atrag clienții cu ceasuri care pot să indice starea de sănătate.

„Vedem acest lucru în urma cercetărilor. Credam că smartwatch-urile sunt cumparate de persoane în jur de 30 de ani, dar nu este așa. Acestea sunt cumparate in cea mai mare parte de oameni de 50-60 de ani, cel putin în segmentul nostru, cel al ceasurilor scumpe. Acest lucru este logic, deoarece persoanele în vârstă sunt mai interesate de sănătatea lor” a spus Peter Stas, potrivit Bloomberg.

„Astfel că, odată ce Apple sau alții încep să furnizeze astfel de informații, oamenii vor continua să poarte acele ceasuri. Partea de sănătate este abia la început. Noi (elvețienii, n.r.) trebuie să fim foarte, foarte atenți. Apple știe mult mai multe lucruri decât noi, și văd foarte clar ce fac ei. Se vor duce din ce în ce mai mult în această zonă, vor găsi modalități de a informa oamenii despre situațiile lor medicale și vor deveni, cu siguranță, mai buni”, a mai adăugat el.

Exporturile de ceasuri cu cuarț ale Elveției au scăzut cu 3,25 de milioane de unități în ultimii 2 ani, ajungând la doar 17,1 milioane de bucăți. Stas spune că această scădere este cauzată de progresul smartwatch-urilor și spune că situația se va înrăutăți.

Potrivit Bloomberg, anul trecut s-au vândut 33,3 milioane de smartwatch-uri, cantitate ce depășește cu mult întreaga industrie elvețiană de ceasuri, care a produs în jur de 25,5 milioane de ceasuri în 2017. Doar Apple a vândut aproape 18 milioane de ceasuri inteligente, anul trecut, potrivit estimărilor.


Foto: Facebook/Frederique Constant