Internet viteză: clienții ING fac 40% din tranzacțiile online din sistemul bancar

Alexandra Pele 05/04/2017 | 15:41 Financiar
Internet viteză: clienții ING fac 40% din tranzacțiile online din sistemul bancar

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

În urmă cu peste un deceniu li s-a spus că România nu este pregătită pentru un astfel de pas. Acum, olandezii de la ING încep să culeagă roa­dele unui model de business care a pariat pe digitalizare.

Banca viitorului nu va fi o bancă. Cel puțin, nu una care să semene cu ce vedem acum. „Băncile vor continua să co­necteze diferite părți ale economiei și să asigure finanțare“, spune Michal Szczurek, CEO al ING Bank România. Dar digitalizarea va schimba fundamental modul în care se va face banking în viitor, crede el, iar ING este pregătită pen­tru pasul următor. „Nu cred că pe clienți i-ar deranja dacă am închide mâine toate agențiile“, crede polonezul, care conduce din 2012 operațiunile locale ale băncii.

ING Bank este prima instituție finan­ciară internațională care a deschis o su­cursală în România după 1989 și s-a poziționat inițial ca o bancă de nișă, cu operațiuni corporate și de in­vestiții. Trep­tat a devenit însă o bancă univer­sală. Marele pariu al dezvoltării pe zona de retail, unde concura cu bănci tradi­țio­nale ce aveau rețele extinse în teritoriu, a fost conceptul de Self’Bank, „importat“ din Belgia la jumă­tatea anilor 2000. Serviciul le permite clienților să facă operațiuni bancare pe cont propriu, la un multimat, fără a fi nevoiți să apeleze la sprijinul per­so­nalului.

ATM-ul REGE. „În România se spunea că nu suntem încă acolo, că trebuie să mai treacă timpul, că poate în vestul Europei va funcționa, dar nu aici. Avem nevoie de contact personal, de casierii. Am dovedit că nu e cazul“, spune Szczurek. În 2006, la un an de la lansarea Self’Bank, ING „spărgea“ și piața serviciilor de internet banking, prin HomeBank. Szczurek, care înainte de a fi numit la conducerea sucursalei din România a lucrat în Thailanda și în Polonia, spune că divizia de aici s-a mișcat foarte bine pe zona digitală, cu toate că economia locală este în conti­nua­re dominată de tranzacții cash.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste șapte ani în presă, Alexandra Pele acoperă domeniile finanțe, bănci și asigurări. Anterior, a lucrat la departamentul economic al ziarului Gândul și la cursdeguvernare.ro.