Intermedicas a înregistrat o creştere de 44% la cererea pentru abonamente corporate

Andrei Dumitru 23/07/2020 | 16:59 Ştiri
Intermedicas a înregistrat o creştere de 44% la cererea pentru abonamente corporate

Criza COVID a schimbat prioritățile și modul de abordare a problematicii medicale pentru români. De la declanșarea crizei medicale și până astăzi, numărul românilor care au preferat să fie consultați de un medic din străinătate s-a dublat, există tot mai multe solicitări pentru consultații online în detrimentul consultațiilor clasice, iar apetitul pentru abonamente medicale de tip concierge medical a înregistrat o creștere de 44 la sută, anunță clinica Intermedicas.

Abonamentele de tip Concierge Medical reprezintă un concept centrat pe nevoile pacientului și cu un impact semnificativ în scăderea numărului de vizite care nu sunt neapărat necesare. Asta inseamnă că pentru 70% dintre pacienții abonați Concierge Medical Corporate, numărul vizitelor pentru rezolvarea cazului medical, s-a redus semnificativ, iar vizitele la camera de gardă au scăzut cu pană la 65%.

Am reușit să ne adaptăm condițiilor actuale într-un timp relativ scurt, oferindu-le pacienților noștri soluții rapide și eficiente, dar și accesul continuu la medicii străini, fie prin telemedicină ori consultații în clinica, iar acest lucru ne-a generat venituri peste cele preconizate. Concret, numărul consultațiilor la medicii străini s-a dublat în aceasta perioada, raportat la media înregistrată anul trecut. Cifra de afaceri a crescut cu până la 45% în această lună comparativ cu media ultimelor trei luni, în timp ce abonamentele corporate au înregistrat o creștere semnificativă de 44% în luna iunie a acestui an versus iunie 2019. Sunt 3 factori majori care au dus clar la reorientarea pacienților către abonamentul de tip Concierge Medical: disponibilitatea zilnică a medicilor în clinică, dorința pacienților de a evita drumurile inutile și de a găsi rapid un bun diagnostician, respectiv garanția dată de o clinică exclusivistă, unde fluxul de pacienți și medici este mai redus comparativ cu marile rețele, iar procedurile de triaj și măsurile de siguranță sunt foarte bine puse la punct”, a declarat Ana Maria Marian, Managing Partner Intermedicas.

Intermedicas, fondată în 2010 de Dan Mitrea și Codruț Precup, este prima clinică medicală din București, care în urmă cu 9 ani a introdus pe piață conceptul de second opinion, cu acces la peste 300 de medici de talie internațională din centre de prestigiu și spitale universitare din Europa și nu numai. În 2017, Intermedicas a dezvoltat un nou serviciu, Concierge Medical, răspunzând nevoii cât mai acute a pacientului de a fi îndrumat și de a i se oferi informația medicală integrată.

Concierge Medical este un concept pus la punct de unul din pionierii medicinei private din România, Dr. Wargha Enayati, cel care în urmă cu 25 de ani crea rețeaua Regina Maria.

Conceput pentru companii, abonamentul Concierge Medical este acum disponibil și persoanelor fizice, oferind aceleași beneficii: acces nelimitat la Concierge Doctor (adulți și copii), programări cu prioritate și ghidarea pacientului în întreg sistemul medical. Costul unui astfel de abonament este de 10 euro, de persoana, lunar.

„Concierge Medical înseamnă eficiență maximă în rezolvarea problemelor medicale, prin ghidarea și însoțirea pacientului în sistemul medical, oferind acces necondiționat la medici de top. Conceptul de Concierge Medical are la bază o relație apropiată între pacient și Concierge Doctorul său, și presupune cunoașterea istoricului medical, timp și atenție”, spune Dr. Wargha Enayati, acționar majoritar Intermedicas.

În București sunt aproximativ 1000 de medici de familie în contract cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate, conform cnas.ro, iar fiecare medic are arondați cel puțin 1500 de pacienți. Rolul doctorului de familie este acela de a oferi îngrijire integrată, însă din cauza constrângerilor datorate volumului mare de pacienți, dar și a birocrației, rolul de medic integrator nu poate fi dus până la capăt. În acest context, Intermedicas a preluat exemplul vesticilor, și a dezvoltat, în paralel cu sistemul de stat, un model de primary care eficient, axat strict pe atenția către pacient și nevoile sale medicale.

Această decizie vine în urma unei creșteri semnificative a cererilor pentru serviciile de Concierge Medical. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în luna iunie a acestui an, solicitarile pentru serviciile medicale de Concierge Medical au crescut cu 40%, pacienții preferând consultațiile online.

„Peste 80% din aceste consultații au fost rezolvate cu succes de către Concierge Doctors, fără a mai fi necesare vizite către alte specialități medicale. Asta înseamnă că pacienții au primit un diagnostic, indicații de tratament, iar procesul de urmărire a evoluției pacientului este cu atât mai facil cu cât acestea au loc online”, spune Dr. Mela Stănculete, Medical Director.

Odată cu lansarea serviciului Concierge Medical Individual, Intermedicas lansează și aplicația mobilă MyMed File, disponibilă pentru Android și iOS, prin care abonaților li se permite stocarea dosarului medical, a istoricului vizitelor și a recomandările primite de la medici, indiferent de clinica în care are loc serviciul medical. Această aplicație este oferită gratis tuturor abonaților Concierge Medical.

Ce înseamnă Concierge Medical

Spre deosebire de abonamentele medicale clasice, care au ca scop acoperirea unor nevoi medicale primare, Concierge Medical este un produs care deservește atât afecțiunile mai puțin complicate cât și cazurile medicale cele mai complexe, sub indrumarea permanentă a Concierge Doctors. În plus, datorită rețelei extinse de parteneri incluși în abonamentul de Concierge Medical, pacientul poate avea acces rapid la medici, clinici și spitale de top. Potrivit unui studiu realizat în SUA, pacienții care au apelat la Concierge Medical au avut nevoie de 35% mai puține zile de spitalizare, au făcut cu 65% mai puține vizite la camera de gardă și cu 66% mai puține vizite la diferite specialități.