ING a obținut un profit net de peste 40 de milioane de euro în primele trei luni ale anului

Alexandra Pele 18/05/2018 | 11:35 Ştiri
ING a obținut un profit net de peste 40 de milioane de euro în primele trei luni ale anului

Olandezii de ING au înregistrat un profit net de 193 de milioane de lei (echivalentul a 41,7 milioane de euro) în primele trei luni ale anului, pe fondul unei creșteri a veniturilor, transmite banca.

Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 21,4 miliarde de lei (4,6 miliarde de euro) la finalul lunii martie 2018, în creștere cu 16% față martie 2017, acoperind o cotă de piață de 8,9% (cu 0.9 puncte procentuale mai mare decât cea din aceeași perioadă a anului trecut). Portofoliul este  echilibrat între Corporate și Retail, cu ponderi de 42% respectiv 58%. Segmentul de retail a înregistrat o creștere de 13% pe zona împrumuturilor noi. Segmentul creditelor ipotecare noi a consemnat un avans de 35% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Împrumuturile pentru IMM-uri au crescut cu 24%, ajungând la cinci miliarde de lei (circa un miliard de euro).

Veniturile băncii s-au ridicat la 425 de milioane de lei (91,7 milioane de euro), în creștere cu 32% față de primul trimestru din 2017. Costurile operaționale au fost de 206 milioane de lei (44,5 milioane de euro), în creștere cu 17%, pe fondul schimbărilor aduse modelului operațional anunțat la începutul acestui an, dar și ca urmare a investițiilor în infrastructura IT și aplicațiile de business, a cheltuielilor cu noii angajați și a costurilor de reglementare.

Depozitele atrase de bancă s-au ridicat la 27,9 miliarde de lei (șase miliarde de euro), cu 21% mai mari decât cele din martie 2017.

Pe parcursul ultimului an, ING Bank a atras 150.000 de clienți noi, o creștere semnificativă pe toate liniile de business. La finalul lui martie 2018, ING a raportat 623.500 utilizatori ai ING Home’Bank, care s-au logat de puțin peste 9 milioane de ori, dintre care în 72% din cazuri de pe dispozitive mobile. Clienții au tranzacționat de 2,42 milioane de ori mai mult, o creștere de 31% comparativ cu aceeași perioadă din 2017, 50% dintre tranzacții fiind făcute de pe dispozitive mobile.

„Considerăm că produsele online și capacitatea de a le oferi clienților servicii instant, sigure și accesibile vor deveni experiențe cotidiene uzuale în viitorul apropiat, dar avem acum posibilitatea și timpul necesar să le dezvoltăm împreună cu clienții noștri. Acesta este modul în care un furnizor de servicii, fie din domeniul bancar sau oricare altă industrie, poate să rămână relevant în viața de zi cu zi a clienților săi”, a spus Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

Cu o experiență de peste șapte ani în presă, Alexandra Pele acoperă domeniile finanțe, bănci și asigurări. Anterior, a lucrat la departamentul economic al ziarului Gândul și la cursdeguvernare.ro.