ING lansează creditul acordat exclusiv online

Ruxandra Popinciuc 12/09/2017 | 15:23 Ştiri
ING lansează creditul acordat exclusiv online

ING România, a șaptea cea mai mare bancă din România din punct de vedere al activelor, a lansat un credit de nevoi personale care poate fi accesat exclusiv online.

Produsul se adresează în prezent doar clienților ING și poate fi accesat prin intermediul platformei de internet banking, Home’Bank.

La ING, credem că serviciile bancare trebuie să fie simple, accesibile și adaptate unui nou tip de client, mai exigent, care preferă acest mediu, a declarat Daniel Llano Manibardo, head of retail ING România, în cadrul conferinței de lansare a creditului.

Directorul ING susține că noul produs ”va schimba jocul în piață”. ING are o cotă de piață de 15% pe segmentul creditelor de consum. Valoarea medie a unui credit de nevoi personale este de 24.000 de lei.

ING este primul dintre marii jucători ai sistemului bancar local care lansează un astfel de produs. Libra Internet Bank, instituție financiară cu o cotă de piață de circa 1%, a lansat la sfârșitul anului trecut creditul 100% online, acesta având însă costuri mai mari decât produsul olandezilor (dobândă de 12,93% + ROBOR la trei luni).

Condițiile de obținere a creditului instant digital

Pentru a accesa un credit instant digital, clientul ING trebuie să aibă cel puțin 18 ani, venituri stabile raportate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de minimum 1.000 de lei pe lună și să fie angajat de cel puțin jumătate de an.

De asemenea, pentru a intra în posesia împrumutului, clienții trebuie să achite o taxă de analiză în valoare de 200 de lei.

Dobânda creditului variază între 8,25% și 11,95% pe an și poate scădea dacă se încheie o poliță de asigurare pe toată perioada împrumutului sau dacă debitorul își încasează salariul la ING.

Etapele de acordare a împrumutului online

Clientul ING trebuie să se logheze în Home’Bank, să competeze datele cu caracter personal și să aștepte câteva minunte până când cei de la ANAF și Biroul de Credit îi verifică solvabilitatea.

Urmează semnarea electronică a documentelor ce atestă împrumutul. Aceasta se realizează instantaneu, ca urmare a unui parteneriat dintre ING România și IndoCert SPA Italy, cea mai mare autoritate de certificare din Europa. Costurile pentru obținerea acestei semnături sunt suportate în totalitate de bancă.

La finalul acestui proces care durează aproximativ 15 minute, suma aprobată este depusă în contul curent al clientului, informează banca.

O parte dintre caracteristicile creditului sunt similare cu produsele pe care clienții le pot accesa din sucursalele ING. Suma maximă care poate fi împrumutată este de 90.000 de lei, iar durata maximă de rambursare a creditului este de cinci ani.

Era digitalizării

Banking-ul digital a cunscut o crește exponențială în perioada 2015-2016. Numărul de accesări al conturilor de internet banking ale clienților ING a crescut cu 214%, de la 40,6 milioane de autentificări, la 87 de milioane. De asemenea, în aceeași perioadă, numărul tranzacțiilor realizate de pe telefonul mobil a crescut cu 207%, de la 6 milioane, la 12,7 milioane.

Conform studiilor realizate de ING, în ultimii doi ani, piața de e-commerce (de cumpărături online) din România s-a dublat. Circa 80% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 34 de ani accesează constant internetul prin intermediul smartphone-urilor.

În urma unor analize amănunțite, se poate constata că, doar 2% din clienții ING preferă excusiv sucursalele, pe când restul de 95,5% preferă să interacționeze cu banca doar prin mediul online.

De altfel, olandezii s-au concentrat în ultimii ani pe dezvoltarea facilităților oferite prin intermediul platformei de internet banking. Clienții ING ”au beneficii conexe care le permit să își cumpere vinieta, să reîncarce creditul de pe telefonul mobil, să își centralizeze cardurile de client fidel de la diverși comercianți în aplicația Fidelity Card din Home’Bank sau pot beneficia de reduceri în ING Bazar”, explică Daniel Llano Manibardo.


FOTO: Mediafax Foto