Ştiri

Infodemie. 200 de milioane de anunțuri legate de coronavirus, eliminate din spaţiul virtual

Peste 200 de milioane de anunțuri legate de coronavirus au fost eliminate la nivel global, iar 31 de milioane de listări au fost blocate, în urma mai multor verificări ce au rolul de a proteja consumatorii de înșelătorii online, transmite Comisia Europeană.

Miercuri, Comisia Europeană și Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor au publicat rezultatele celei de a doua examinări la nivel înalt privind înșelătoriile referitoare la coronavirus, efectuate în luna iunie, ca urmare a solicitării Comisiei de a combate produsele și publicitatea înșelătoare asociate cu coronavirusul.

Aceasta se succedă examinării la nivel înalt a platformelor din luna mai. Printre cele 73 de verificări ale platformelor principale, o treime (23 de verificări) au evidențiat un număr semnificativ de oferte și reclame dubioase. Companiile deținătoare ale platformelor au fost informate cu privire la constatările generale și au prezentat rapoarte actualizate privind măsurile pe care le-au luat pentru a soluționa această problemă.

Comisarul pentru justiție, Didier Reynders, a declarat: „Marile platforme online continuă să răspundă apelului nostru de a colabora îndeaproape cu Comisia Europeană și cu autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor. Cele mai recente verificări efectuate de aceste autorități demonstrează că nu este momentul să lăsăm garda jos. Cooperarea dintre autorități și principalii actori ai piețelor digitale este un instrument puternic și eficace de protejare a consumatorilor în aceste vremuri tulburi”.

Datorită acestor activități, Google a raportat blocarea sau eliminarea a peste 200 de milioane de anunțuri legate de coronavirus la nivel mondial în ultimele luni, iar eBay a raportat blocarea sau eliminarea a peste 31 de milioane de listări care au încălcat politicile lor privind coronavirusul. Facebook a declarat eliminarea a cel puțin 2,3 milioane de părți de conținut de pe Facebook și Instagram legate de coronavirus la nivel global, 27.000 fiind eliminate în UE în luna mai.

În ultimele săptămâni, cele mai multe platforme au raportat o scădere bruscă a listărilor de produse legate de coronavirus. De exemplu, Amazon a raportat o scădere cu 95 % a numărului săptămânal de noi listări de produse care încercau să facă afirmații legate de coronavirus comparativ cu media din luna martie, iar Rakuten și Allegro au raportat tendințe similare.

Potrivit Mediafax, autoritățile CPC vor urmări aceste constatări și vor lua măsuri de asigurare a respectării legislației atunci când acest lucru este necesar, iar rețeaua își va continua activitatea cu privire la subiectele considerate a fi frauduloase.

Elena Marinescu

Recent Posts

Ungaria interzice accesul în țară al TIR-urilor din România, timp de două zile

MAE a emis marți o atenționare de călătorie pentru Ungaria, unde în 19 și 20…

11 minute ago

INS: Rata anuală a inflaţiei a scăzut în aprilie la 5,9%

Institutul Naţional de Statistică (INS) a anunţat marţi că rata anuală a inflaţiei în luna…

59 de minute ago

ANM dă alerta: Un nou VAL de FRIG peste România! PROGNOZA detaliată

Meteorologii au veşti proaste şi în această săptămână! Frigul pune stăpânire pe România. La munte…

14 ore ago

Florin Piersic, primul mesaj din spital: Sunt viu. Ţineţi-mă aproape

Actorul Florin Piersic a transmis, luni seară, un mesaj în care afirmă că este ”viu”.…

14 ore ago

SCHIMBĂRI în modul de acordare a concediilor medicale. LISTA bolilor pentru care se acordă direct 7 zile de concediu medical

Un Ordin comun al ministrului Sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate…

15 ore ago

Ciolacu: Vom avea una dintre primele două creşteri economice din Europa şi din UE

Premierul Marcel Ciolacu a declarat că, la sfârşitul anului, România va avea una dintre primele…

16 ore ago

Acest website folosește cookies