Consumul de vin în Franţa a scăzut uşor în 2022 pe fondul creşterii preţurilor, potrivit postului de televiziune BFMTV, citând date oferite de compania de cercetare de piaţă NielsenIQ.
Cu toate acestea, francezii erau dispuşi să cheltuiască puţin mai mult pentru achiziţionarea de vin. Pe baza achiziţiilor de vin cu amănuntul, o gospodărie din Franţa a consumat în medie 29 de litri de vin în 2022, mai puţin decât media de 30 de litri în 2021 şi 32 de litri în 2020.
Pe gospodărie, francezii au cheltuit cu 1,6% mai mult pe vin în 2022, cheltuielile ajungând la 131 de euro, în comparaţie cu anul precedent, potrivit datelor NielsenIQ.
„Vinul îşi are încă locul pe masa francezilor. Totuşi, ca toate celelalte bunuri de larg consum, suferă de efectele inflaţiei. Francezii consumă mai puţin vin, indiferent de culoarea vinului, şi aleg mai jos în gama de preţuri”, a declarat Nicolas Léger, analist al NielsenIQ, pentru postul de televiziune, potrivit Agerpres.
Circa 75% din gospodăriile din Franţa au cumpărat vin cu amănuntul anul trecut, un nivel stabil din 2019, a mai spus el.
Potrivit datelor NielsenIQ, consumul de vin creşte constant odată cu vârsta, persoanele peste 65 de ani consumând de aproximativ patru ori mai mult vin decât cele sub 35 de ani.
Ministrul de externe ucrainean, Dmitro Kuleba, a lansat marţi un apel către partenerii occidentali să…
Chiar înaintea începerii sezonului estival, specialiștii sunt în alertă şi prelevează probe de apă din…
Lucrările de construcţii au scăzut cu 0,1% în Uniunea Europeană şi au crescut cu 0,1%…
93.000 de companii au beneficiat, până în prezent, de finanţare prin intermediul programului IMM Invest,…
Proprietăţi imobiliare în valoare totală de şapte miliarde de euro vor fi scoase la vânzare…
Meteorologii anunţă că un nou val de praf saharian va ajunge deasupra României, începând de…
Acest website folosește cookies