Începe să devină neprofitabil canalul YouTube?

Elena Marinescu 05/12/2019 | 20:05 Fapt Divers
Începe să devină neprofitabil canalul YouTube?

YouTube îi avertizează pe creatorii de conținut că s-ar putea să le scadă numărul abonaților în această săptămână, ca urmare a eliminării conturilor inactive de pe platforma de streaming video.

Prin conturi inactive compania se referă la cele care au fost închise de bună voie de către utilizatori sau cele pe care YouTube le-a închis pentru încălcări ale politicilor companiei ― precum spam sau abuz.

Compania și-a informat creatorii de conținut despre posibilele pierderi de abonați printr-un mesaj pe forumul său, printr-o postare pe Twitter, precum și printr-o notificare pe YouTube Creator Studio ― tabloul de bord pentru gestionarea canalelor.

Compania explică faptul că o astfel de acțiune este obișnuită și face parte din eforturile permanente ale YouTube pentru a se asigura că site-ul rămâne un loc virtual fără spam și abuzuri, scrie TechCrunch. În timp ce eliminările pot duce la scăderea numărului de abonați ale creatorilor de conținut, YouTube spune că acest lucru nu ar trebui să aibă un impact asupra timpului de vizionare al unui canal.

Pentru a vedea numărul exact de urmăritori pe care i-au pierdut, creatorii trebuie să facă clic pe butonul „Vezi mai mult” (See more) din meniul YouTube Analytics, urmând să selecteze opțiunea „Conturi închise”  (Closed Accounts).

Creatorii de conţinut, cei mai afectaţi de măsură

Acest tip de acțiune de curățare a platformei nu este populară printre creatorii de conținut, deoarece numărul abonaților determină dacă conturile acestora devin sau nu eligibile pentru anumite instrumente de monetizare. De asemenea, numărul abonaților este un factor care determină dacă creatorii se pot alătura programului YouTube Partner Program (YPP).

Pentru creatorii de conținut noi pe platformă, care se apropie de pragul de 1.000 de abonați, chiar și o scădere mică a numărului de abonați poate afecta capacitatea lor de a genera bani.

Potrivit postărilor creatorilor de conținut de pe rețelele de socializare, impactul pare să varieze în funcție de canal. După cum scrie startupcafe.ro, unii raportează că au pierdut doar câțiva abonați, în timp ce alții spun că au pierdut mii de urmăritori.

Nu este prima dată când YouTube realizează astfel de acțiuni. În decembrie anul trecut, platforma online a avertizat creatorii de conținut că va elimina un număr semnificativ de conturi pe o perioadă de două zile, ceea ce ar duce la scăderi mari ale numărului de abonați.