Încă un drum rămâne „în aer”: contractul pentru construcția centurii Bacăului va fi reziliat
Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că va rezilia contractul de construcție a variantei de ocolire la profil de autostradă a Bacăului (30,7 kilometri), încheiat cu constructorul turc Eko în urmă cu doi ani, după ce acesta din urmă a transmis că se află în imposibilitatea de a susține financiar lucrările.
„Acolo unde lucrările nu înaintează, în acord cu termenele agreate, companiile din subordinea sau sub autoritatea Ministerului Transporturilor, vor fi susţinute în luarea unor măsuri eficiente pentru deblocarea și fluidizarea executării acestora, inclusiv prin rezilierea contractelor. Pentru ca un proiect să fie dus la bun sfârşit, în termenul agreat, este necesar ca toate părţile implicate, constructori şi beneficiari deopotrivă, să îşi asume ceea ce pot sau nu să facă. Nu vreau să mai lansăm termene ce nu pot fi respectate. Avem nevoie să îmbunătățim și să dezvoltăm cât mai repede infrastructura de transport pentru a putea asigura oamenilor variante optime de deplasare”, a declarat Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, nemulţumit de stadiul lucrărilor din şantierul variantei de ocolire a municipiului Bacău.
CNAIR a anunțat că va face demersurile necesare pentru reluarea în regim de urgență a procedurii de atribuire a lucrărilor de execuție pentru acest drum, construit la standard de autostradă.
La începutul lunii aprilie, CNAIR a fost informată de Eko ca se află într-o situație financiară dificilă, generată de evoluția negativă a unor proiecte gestionate pe alte piețe, care a dus la blocarea accesului la conturile bancare. În acest context, antreprenorul turc a anunțat că se află în imposibilitatea gestionării proiectului de execuție a variantei de ocolire Bacău din cauza măsurilor restrictive impuse în țara de origine, situație care va afecta și sucursala din România.
Eko a semnat contractul de execuție a lucrărilor în urmă cu doi ani. Valoarea totală a contractului este de 393,88 milioane lei, fără TVA și urma să fie finalizat în termen de 24 de luni de la începerea lucrărilor.
Lucrările au fost demarate abia în mai anul trecut și urmau să fie executate în termen de 24 de luni. Până acum, Eko a realizat doar 2% din lucrări.
FOTO: Mediafax