Încă o lovitură grea pentru industria românească: aproape 1.000 de muncitori din Pitești își pierd locurile de muncă

NewMoney 27/03/2017 | 18:03 Ştiri
Încă o lovitură grea pentru industria românească: aproape 1.000 de muncitori din Pitești își pierd locurile de muncă

Prima fabrică de componente auto înființată de grupul german Draxlmaier în România, la Pitești, ar putea fi închisă după ce unul dintre cei mai mari clienți ai companiei și-a mutat activitatea în Mexic, se arată într-un comunicat al companiei.

Circa 800 de angajați vor fi afectați de reorganizarea afacerilor Draxlmaier, în contextul în care aceasta este a treia închidere de fabrică anunțată în ultima lună. Britanicii de la Allison Hayes au anunțat închiderea unei capacități de producție din județul Ialomița, iar producătorul austriac de ambalaje Constantia Flexibles Group a anunțat închiderea unei unități din apropierea Capitalei. Cele trei restrângeri de activitate însemnă concedierea a peste 1.000 de persoane.

Principalele motive merg de la scăderea comenzilor partenerilor occidentali și până la creșterile repetate ale salariului mimin pe economie.

Citiţi şi: Ciudățenia capitalismului autohton: un funcționar la stat câștigă cu 53% mai mult decât un angajat dintr-o companie privată românească

Angajații companiei Lisa DLR, parte a grupului Draxlmaier,  se află deja în șomaj tehnic de la finalul lunii februarie 2017, din cauza reducerii comenzilor.

„Situația este rezultatul unui cumul de factori: pe de-o parte, este vorba despre reducerea firească a comenzilor în cazul produselor al cărui ciclu de viață se apropie de final, iar pe de altă parte unul dintre principalii clienți a decis să-și mute producția în Mexic”, a declarat Bernd Schmitt, Director General Lisa Draxlmaier Autopart.

La Pitești, va fi continuată activitatea în Centrul de Dezvoltare Inginerie și IT, precum și producția în cadrul celei mai noi companii înființate de grupul german.

Citiți și: Indicele NewMoney: 54% din averile celor mai bogaţi o sută de români au fost făcute din relaţii cu statul

Planurile companiei au fost aprobate de managementul Draxlmaier Group în cadrul ultimei ședințe a Consiliului de Administrație și au fost discutate cu reprezentanții Blocului Național Sindical și cu cei ai sindicatului reprezentativ din cadrul fabricii din Pitești.

Liderii sindicali au fost interesați în special de planurile de afaceri pentru locația Pitești. Aceste planuri includ intenția de restrângere a activității celei mai vechi fabrici Draxlmaier din România, care ar putea să afecteze aproximativ 800 de persoane. În prezent, în Pitești lucrează peste 5.500 de angajați Draxlmaier.

Angajații afectați ar urma să primească între 10 și 12 salarii compensatorii, în funcție de vechimea în cadrul companiei și vor fi susținuți să se reintegreze cât mai repede pe piața muncii.

Citiți și: Avertisment dur al Comisiei: Guvernul are două luni să găsească măsuri credibile de reducere a deficitului

Până acum, compania a investit peste 500 de milioane de euro în România, beneficiind de susținerea și implicarea unei echipe puternice de 15.000 de angajați.

Printre clienții Draxlmaier se numără Audi, BMW, Maserati, Mercedes-Benz, MINI, Porsche și VW.

Draxlmaier Group și-a anunțat luni planurile pentru următoare trimestre din 2017, care presupun consolidarea dezvoltării în România. Compania va investi, până la finele anului, în special în dezvoltarea unităților de producție din Hunedoara și Brașov. În Hunedoara, suprafața fabricii actuale se va dubla, lucrările urmând să fie gata anul acesta, iar în Brașov urmează ca, în perioada următoare, să înceapă activitatea de producție în a treia hală. În Timișoara, volumul de lucru este tot mai mare, la fel ca în Satu Mare, unde campania de recrutare demarată anul trecut este în plină desfășurare pentru a asigura forța de muncă necesară volumelor de lucru în creștere.

Valoarea investițiilor se ridică la 150 de milioane de euro până în 2018.

Citiţi şi: Concedieri în industrie: efectul de bumerang al majorării salariului minim

Citiți și: Concedieri în industrie: încă o fabrică străină din România își închide porțile

 


FOTO: Mediafax