În ritm cu piața europeană, doi antreprenori români își extind afacerile pe segmentul de curățătorie ecologică

Senica Micu 06/01/2019 | 11:14 Oameni
În ritm cu piața europeană, doi antreprenori români își extind afacerile pe segmentul de curățătorie ecologică

În cinci ani, o familie de antreprenori din București a dezvoltat un concept de curățătorie ecologică unic la acel moment în România. Piața a crescut și ea în tot acest timp, iar schimbările sunt de acum inevitabile.

Acest articol a apărut în numărul 55 (17 decembrie 2018 – 6 ianuarie 2019) al revistei NewMoney

De ceva timp, alarma ceasului în familia Elias este potrivită la 4.00 fix, în fiecare dimineață, fără excepție. Cristina și Vlad, antreprenorii care în urmă cu cinci ani au adus în București conceptul de curăță­torie 100% ecologică, urmează cu stric­tețe un program bine stabilit, în care orice mică abatere ar putea da peste cap buna funcționare a lucrurilor.

Cu mai multe puncte de lucru în Bucu­rești și investiții consistente de la un an la altul, Vlad Elias (33 de ani) spune astăzi că afacerea pe care o dezvoltă și care se apro­pie anul acesta de un rulaj de un mi­li­on de euro, dublu față de anul trecut, este pregătită să atragă în 2019 un investitor puternic, poate chiar un fond de in­vestiții. Mișcarea este gândită din două perspective. Prima: Blue Lagoon Clean își va continua dezvoltarea într-un ritm și mai alert decât a făcut-o până acum. A doua: compania se va repoziționa ca un ju­cător important în Europa, în conformitate cu noile directive europene.

Ideea de a atrage un investitor a apărut în mintea celor doi antreprenori la scurt timp după ce compania a primit în această toamnă, la Milano, două premii care o poziționează în topul celor mai performante companii din domeniu la nivel global, clasându-se pe locul 18.

„Analizându-i pe ceilalți concurenți pre­zenți acolo, mi-am dat seama că, deși avem tehnologie de ultimă generație, ne lipsesc părțile de automatizare și cele de management, care fac lucrurile să se în­tâmple mult mai repede. Or, aceste lucruri se fac prin investiții“, continuă Vlad Elias. Investiții care, în mod sigur, sunt limitate dacă s-ar lua în calcul exclusiv finan­țările prin bănci. Astăzi, Vlad Elias deține compania împreună cu soția sa, Cristina, și spune că s-a pregătit 12 ani ca să o dezvolte „ca la carte“.

ÎN PAS CU PIAȚA. După mai mulți ani în care a lucrat într-o companie de brokeraj, fiind consultant financiar, a decis să por­nească pe cont propriu în același domeniu. Nu împlinise încă 30 de ani, dar expe­rimentase deja „evenimente unice“ în calitate de angajat, cum ar fi perioada de criză economică, și era convins în sinea lui că va merge la sigur. „A fost proiectul care, efectiv, a pus o presiune psihică fantastică. Venind dintr-un business unde toate erau puse la punct, am vrut să duplic acel business, dar nu am reușit. Așa că, după un an, am renunțat și m-am decis să mă ocup de Blue Lagoon Clean“, își amintește el.

Primul centru a fost deschis în 2013, printr-o investiție de 100.000 de euro, din surse proprii, în sectorul 6, în centrul comercial Auchan Crângași. „Atunci, am luat legătura cu reprezentanții Electrolux, care aveau o tehnologie inovatoare, eco­logică, pe bază de apă. Tehnologia pro­tejează atât mediul, cât și angajații, și clienții. Așa a început Blue Lagoon Clean, singura curățătorie 100% ecologică la vremea aceea“, detaliază el.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente. În 2011, a câștigat unul dintre marile premii ale concursului „Tânărul Jurnalist al Anului”, inițiat de Freedom House România.