În pași de dans: un business care „exploatează” pauzele corporatiștilor

Cristina Dobreanu 25/02/2017 | 17:42 Oameni
În pași de dans: un business care „exploatează” pauzele corporatiștilor

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Am început să dansez și mi-am dat seama că îmi place. Mă face fericit, spunea, prins în mrejele dansului, avocatul interpretat de Richard Gere în filmul Shall we dance(2004). În viața reală, tot mai mulți descoperă bucuria de a dansa, astfel că pun în cui haina de business și se încalță cu pantofii de lac.

Pe o arteră aglomerată a Capitalei, din cosmopoli­ta zonă de nord, într-o clădire gri de birouri, școala de dans Arthur Murray își așteaptă cursanții. Atmosfera primitoare a studioului, culorile calde ale interiorului și o melodie lentă care se aude în sur­dină fac notă discordantă cu cenușiul orașului care poate fi zărit prin ferestrele mari.

PAUZA DE MASĂ DATĂ PE DANS. Corporatiști, manageri sau antreprenori vin aici pentru 45 de minute, chiar și în timpul zilei, în pauza de masă, fie pentru că își doresc să mai elimine stresul din viața lor, fie că vor să danseze sau, pur și simplu, să socializeze cu alți oameni care împărtășesc aceeași pasiune. „Oamenii din corporații știu că într-o oră sunt înapoi. Deși este foarte solicitant din punctul de vedere al tonifierii, nu este genul de activitate din care să transpiri. Așa că vin și își schimbă doar încălțările și știu că în 45 de minute au terminat clasa, iar apoi se întorc la birou re­laxați“, spune Cristina Ardelean, administrator al școlii și unul dintre investitori.

Cel mai des participă la cursuri persoane de peste 35 de ani, atât români, cât și expați, spre deo­sebire de majoritatea sălilor, unde media de vârstă este mult mai mică. Apetitul pentru dans al locuitorilor Capi­talei a crescut simțitor în ultimii ani, dovadă fiind și numărul mare de cursuri puse la dispoziția doritorilor: de la sălile de fitness care au inclus în programul lor și lecții de dans, la săli dedi­cate celei de-a patra arte. Andrei Crețu, cofondatorul Benefit Seven, compania care deține agregatorul de servicii de sport și wellness 7card, spune că, treptat, dincolo de fitness, românii au început să fie interesați și de altfel de activități. „Numărul școlilor de dans este în creștere. Aveam în ofertă o astfel de activitate, însă, în urmă cu doi ani, erau foarte puține cereri“, punctează el.

EXTINDEREA. Franciza școlii de dans americane Arthur Murray a fost deschisă la București, în urmă cu trei ani, de Lucian Stănilă, un instructor de dans român stabilit în Statele Unite ale Americii, într-un parteneriat cu familia Ardelean. Între timp, au ajuns la peste 300 de studenți, iar acum se pregătesc să deschidă un al doilea studio, tot în Capitală, mai ales că afacerea a ajuns pe break-even. „Am ajuns la concluzia ca bucureșteanul, în special, are nevoie de un asemenea serviciu pentru că el lucrează până la ore mult mai târzii față de restul țării și puținul timp liber încearcă să îl umple cu activități de calitate“, explică administratorul studioului, cu afaceri de 400.000 de euro anul trecut.

Dacă pentru primul studio investiția s-a ridicat la 200.000 de euro, fără taxa de franciză, pentru cel de-al doilea sunt alocați cel puțin 200.000 de euro, fiindcă își doresc o sală „care din toate punctele de vedere să fie peste aceasta“. Deocamdată nu au ales o zonă unde să dezvolte studioul, însă vor să fie funcțional până la începutul anului următor. „Cu siguranță, pentru al doilea studio lucrurile vor merge puțin mai rapid decât pentru primul, mai ales că parcursul este unul mai cunoscut“, explică Cristina Ardelean.

PREȚUL STĂRII DE BINE. Pentru că este doar o școală destinată amatorilor, sunt predate toate stilurile de dans. Profesorii nu vin din rândul dansatorilor sportivi, ei se perfecționează la sediul central al Arthur Murray International (Statele Unite). Sistemul de predare este unul specific, cu trei variante de lecții: privată – profesorul personalizează lecția în funcție de preferințele studentului, de grup – stu­dentul dansează cu alte persoane cu un nivel similar al competențelor, și party-urile – care si­mu­lează o petrecere, iar stu­denții pun în aplicare ce au în­vățat și se aco­mo­dează cu ideea de a dansa în public.

„Diferența am făcut-o prin acest stil de predare, pentru că lumea, atunci când venea în sala de dans, avea cam aceleași așteptări, se gândeau că este o chestiune riguroasă, se predă un dans și trebuie să îl învețe ca la școală și apoi să mai dea și un test. Dar, după prima lecție, sunt plăcut surprinși și mult mai relaxați“, mai spune Cristina Ardelean.

Prețul acestei relaxări? O sută de dolari – costul unei lecții private. La alte studiouri de dans din Ca­pi­­tală, costul unui abonament lunar pornește de la circa 30 de dolari. Dar, până la urmă, nimic nu se poate face fără un efort (fie el fizic sau financiar).

[/vc_column_text][vc_text_separator title=”CINE ESTE ARTHUR MURRAY” color=”juicy_pink” border_width=”2″][vc_column_text]Arthur Murray a început să predea dansul în 1912, în New York. Restul este istorie.[/vc_column_text][vc_column_text]FILOSOFIA. Murray s-a ghidat după dictonul prezent și azi în sălile care îi poartă numele: „Dacă poți să mergi, noi te putem învăța să dansezi!“ În momentul de față există peste 280 de studiouri Arthur Murray în întreaga lume.

FRANCIZELE. Arthur Murray a început să dea oficial francize în 1939, devenind una dintre primele companii din lume care au avut un astfel de model de dezvoltare.

RECUNOAȘTERE. De numele școlii se leagă coregrafii celebre precum cele din „Dirty Dancing“, „Frumoasa și bestia“ sau „Parfum de femeie“.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

 


FOTO: Cristina Ardelean a făcut în pași de dans tranziția din zona de imobiliare către Arthur Murray. Sursa foto: Laszlo Raduly / NewMoney

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.