Hornbach, cifră de afaceri de aproape 3,5 miliarde de euro în primele nouă luni

NewMoney 10/01/2019 | 12:50 Ştiri
Hornbach, cifră de afaceri de aproape 3,5 miliarde de euro în primele nouă luni

Cifra de afaceri a Grupului HORNBACH a crescut cu 4,8% în primele 9 luni ale exercițiului financiar 2018/19, ajungând la 3,48 miliarde de euro, în timp ce rezultatul operațional EBIT ajustat, de 180,6 milioane de euro, a fost cu 11,1% mai mic decât cel din anul precedent.

Dezvoltarea Grupului HORNBACH (Concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA) a înregistrat o evoluție mixtă în al treilea trimestru din 2018/19 (1 septembrie – 30 noiembrie 2018). Pe de o parte, cifra de afaceri netă a concernului a crescut cu 7,7%, ajungând la 1,08 miliarde de euro. Aceasta a fost cea mai puternică creștere trimestrială din ultimii patru ani și jumătate. Însă, ritmul accelerat al creșterii cifrei de afaceri nu a dus și la creșterea profitului.

Rezultatul operațional (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor non-operative s-a redus de la 28,8 mil. euro la 19,7 mil. euro în comparație cu trimestrul similar al anului precedent. Motivul îl reprezintă creșterea costurilor din acest trimestru – în special în domeniul digitalizării – care nu a putut fi compensată prin creșterea profitului brut.

Pe parcursul exercițiului financiar 2018/19, cifra de afaceri a crescut semnificativ de la un trimestru la altul. Cifra de afaceri a celui mai mare subgrup operativ HORNBACH Baumarkt AG, care în prezent operează în Europa 158 de magazine de materiale de construcții și de grădină, a crescut cu 7,5%, ajungând la peste 1 miliard de euro în al treilea trimestru al anului 2018/19, și cu 4,8 % în primele 9 luni, ajungând la 3,26 de miliarde de euro.

„În toamnă ne-am pus în mișcare cu adevărat. În Germania, magazinele noastre de materiale de construcții și de grădină s-au dezvoltat mai bine, în toate lunile, decât branșa și au crescut cu 4,4% ajustat în funcție de suprafața comercială“, a afirmat Albrecht Hornbach, președintele Consiliului de Administrație al HORNBACH Management AG.

Cea mai mare contribuție la creșterea financiară au adus-o, din nou, magazinele HORNBACH din cele opt țări europene în afară de Germania. Aici, cifra de afaceri în domeniul DIY, ajustată în funcție de suprafața comercială și de cursul valutar, a crescut cu 8,2% în trimestrul al III-lea al exercițiului 2018/2019.Cota din străinătate la cifra de afaceri a subgrupului s-a situat la 48,2% în primele trei trimestre (în anul precedent 46,7%).

„Cererea este în creștere. Magazinul nostru cu vânzare cu amănuntul funcționează – în ciuda tuturor prognozelor sumbre. Digitalizarea este pentru noi o oportunitate uriașă. Prin combinarea afacerii clasice cu e-commerce putem oferi clienților noștri mai multă valoare decât concurența online pură, mai ales atunci când vine vorba de proiecte de renovare care necesită o consiliere intensă“, a subliniat Albrecht Hornbach.

Albrecht Hornbach s-a arătat nemulțumit de evoluția profitului în trimestrul al III-lea. Rezultatul operațional (EBIT) al concernului ajustat cu efectele rezultatelor non-operative ale Grupului HORNBACH a scăzut cu 31,5%, ajungând la 19,7 milioane de euro în trimestrul III, și cu 11,1%, ajungând la 180,6 milioane de euro în primele 9 luni ale exercițiului financiar 2018/19.

„Din păcate, nu am reușit să transpunem accelerarea creșterii cifrei de afaceri în creșterea profitului. Creșterea costurilor, care este de asemenea legată de creșterea digitalizării, a fost prea mare în comparație cu creșterea profitului brut“, afirmă Albrecht Hornbach.

„Dar acestea sunt aspecte din domeniul nostru decizional pe care le putem schimba.“ Acest lucru este valabil și pentru evoluția ulterioară a adaosului comercial, care a scăzut în al treilea trimestru al anului 2018/19 din cauza prețurilor de achiziție, a deprecierilor și a costurilor de logistică mai ridicate. Potrivit Grupului HORNBACH, obiectivul îl reprezintă consolidarea sustenabilă a rentabilității Grupului în urma declinului recent.


Foto: Mediafax