Hollywood vs Netflix: Cum se dă lupta dintre companiile media clasice și cele noi

Mimi Noel 26/10/2018 | 14:07 Global
Hollywood vs Netflix: Cum se dă lupta dintre companiile media clasice și cele noi

Producătorii celor mai vizionate serii te­levizate sunt astăzi printre cei mai vânați creatori de conținut, iar contractele lor ajung la sute de milioane de dolari. Lupta se dă între companiile media clasice Disney sau Warner Bros și cele noi, gen Netflix sau Amazon.

Acest articol a apărut în numărul 51 (22 octombrie – 4 noiembrie) al revistei NewMoney

Peter Roth știa că trebuie să scoată carne­tul de cecuri. Roth, directorul studioului de televiziune al Warner Bros. Entertainment, a urmărit atent cum Netflix îi curtează pe producătorii de top ai câtorva companii rivale, oferindu-le mai mulți bani ca ni­ciodată. Ryan Murphy, creatorul American Horror Story, a părăsit 21st Century Fox într-o înțelegere de cel puțin 240 de mili­oa­ne de dolari. Iar Shonda Rhimes, pro­du­cător principal al Grey’s Anatomy, a ple­cat din Walt Disney pentru suma de 150 de mi­lioane de dolari. Ei bine, pe Greg Berlanti, unul dintre cei mai buni producători ai săi, Roth era decis să nu îl lase să plece.

Prolificul Berlanti are în portofoliu 15 producții, un record în istoria materialelor tv. Este cu atât mai valoros pentru Warner Bros cu cât este și proprietar al DC Comics și deține jumătate din CW Television Network, unde o mare parte dintre producții sunt difuzate. Din cele 12 serii care vor rula în prime time la CW în această toamnă, Berlanti este producătorul executiv al șapte dintre ele.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.
← Close