Hocus pocus în stil nemțesc: cum să faci profit din pierderi

Mimi Noel 17/02/2017 | 12:59 Global
Hocus pocus în stil nemțesc: cum să faci profit din pierderi

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Cum să faci profit din pierderi sau care a fost minuneafinanciară prin care Deutsche Bank reușea, în plină criză financiară, să marcheze câștiguri din pierderile celei mai vechi bănci italiene, Banca Monte dei Paschi. Acum, guvernul italian se luptă să o sal­­­veze, iar despre banca germană nu știe nimeni cu precizie dacă este sau nu pe marginea prăpastiei.

Pe 1 decembrie 2008, majoritatea băn­­ci­­lor lumii sufereau deja de pe urma crizei financiare declanșate în SUA cu un an înainte. Celebra bancă americană de in­­ves­­tiții Lehman Brothers capitulase, Merrill Lynch fusese vândută, Citigroup și alte câteva mari bănci țipau după ajutor guvernamental pentru a fi salvate. Au fost și câteva excepții de la această prăbușire sistemică.

În după-amiaza acelui început de decembrie, bancherul de 40 de ani Mi­­che­­­le Faissola conducea ședința unei echi­­pe de finanțiști ținută în sediul din Londra al Deutsche Bank, cea mai mare ban­­­­că a Germaniei cu active de 2 trili­oane de euro.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.