Hilton Garden Inn Bucharest, primul hotel din România deschis într-un aeroport

Bianca Dobrescu 17/09/2019 | 11:24 Companii
Hilton Garden Inn Bucharest, primul hotel din România deschis într-un aeroport

Faptul că lituanienii care controlează fon­dul de investiții Apex Alliance au construit un hotel de patru stele chiar în incinta Aeroportu­lui Henri Coandă poate fi văzut ca un pas important pentru dezvoltarea turismului de business din Ro­mâ­nia. Dar care este miza lor finală?

Acest articol a apărut în numărul 72 (26 august – 8 septembrie 2019) al revistei NewMoney

Cât faci de la hotel până la terminalul Ple­cări al Aeroportului Henri Coandă? În cazul Hilton Garden Inn Bucharest Airport, primul hotel din România deschis într-un aeroport, răspunsul e măsurat în exact 150 de metri.

Deschis la mijlocul lui august, în urma unei investiții de 19 milioane de euro a ope­ratorului lituanian Apex Alliance Hotel Management (AAHM), hotelul dispune de 218 camere și este dotat cu cinci săli de con­ferințe (care se întind pe o su­prafață totală de 225 de metri pătrați și pot fi compartimentate în funcție de nece­sități).

În ceea ce privește clientela, managementul hotelului are în vizor segmentul de business, dar și personalul companiilor aeriene care operează pe aeroport sau pasageri cu zboruri anulate ori întârziate pentru care se vor face oferte personali­zate, la costuri mai mici. Aici, prețurile pentru o cameră pornesc de la un tarif promoțio­nal de 69 de euro, pentru ca ulterior să se regleze la nivelul pieței, transmit reprezentanții companiei.

TURISM DE BUSINESS. Anul trecut, România a fost vizitată de aproximativ 2,8 mili­oane de turiști străini, care au cheltuit, în medie, peste 500 de euro/persoană, arată datele Institutului Național de Statistică. Bucureștiul a fost singurul oraș din țară vi­zitat de peste un milion de străini, preponderent din Europa. Mai bine de jumă­tate din total, 56,7%, au venit în România în interes de afaceri și pentru a participa la congrese, conferințe, cursuri, târguri și expoziții de specialitate. Pe toți aceștia a mizat și Apex Alliance atunci când și-a fă­cut calculele pentru a ridica hotelul din Otopeni. Dar și pe faptul că, în ultimii zece ani, traficul aeroportului s-a triplat, ajun­gând de la 4,5 milioane de pasageri în 2009 la 15 milioane anticipați pentru anul acesta.

De aici, și estimarea pe care o fac oficialii în ceea ce privește gradul de ocupare de 65-70% al hotelului Hilton Garden Inn Airport, cu o durată medie de ședere de o noapte. Și pe bună dreptate, în condițiile în care nici nu s-au lansat bine pe piață și au primit deja solicitări din partea com­paniilor care au activități de business în București și în orașele din apropiere, precum Ploiești, Constanța, Galați, Brăila sau Pitești.

„Printre clienții noștri ne așteptăm să se numere preponderent turiști străini care ajung în țară în scop de business. Călă­toriile de afaceri pot fi foarte obositoare și este mult mai facil să îți stabilești o întâlnire într-un hotel din aeroport. Noi punem la dispoziție un spațiu accesibil, funcțional, cu o legătură directă cu aeroportul, astfel încât activitatea de business să aibă cât mai puțin de suferit de pe urma factorilor externi, precum traficul spre și dinspre cen­trul Bucureștiului“, explică Gerhard Erasmus (FOTO), CEO-ul fondului de investiții AAHM, decizia de a construi un hotel în in­teriorul aeroportului.

EXTINDERE ÎN LANȚ. Apex Alliance, un grup controlat de mai mulți antreprenori, printre care se numără și cel mai bogat om de afaceri din Lituania, Nerijus Numavicius, are în portofoliu în momentul de față patru hoteluri operaționale în București – Europa Royale, Courtyard by Marriott și două Hilton Garden Inn –, unul în capitala Letoniei – Hilton Garden Inn Riga Old Town – și un al șaselea în cea a Lituaniei – Courtyard Vilnius City Center.

Până în 2021, AAHM și-a propus să ajungă la aproximativ 11 unități în Europa Centrală și de Est. „Vrem să devenim cel mai important furnizor de servicii de ma­na­gement hotelier din Europa Centrală și de Est, iar România este pentru noi o piață foarte bună, mai ales că este mai ieftin să construiești aici decât în alte țări din regiune“, detaliază CEO-ul grupului Apex Alliance, care se pregătește să mai deschidă trei hoteluri Marriott în următorii doi ani în Capitală, pentru care a alocat un buget de peste 70 de milioane de euro.

Pe o piață cu potențial, în dezvoltare, așa cum este cea românească, mai spune Gerhard Erasmus, ideal este să constru­iești un imobil de la zero, nu să îl achizi­țio­nezi gata construit. „Sunt foarte multe riscuri pe care nu prea vrei să ți le asumi ulterior, deoarece, nefiind o clădire pe care o con­struiești tu, nu o cunoști cu totul. De aceea, în cartierul Floreasca (unde se află Courtyard by Marriott, n.r.) și în aeroport am mizat pe propriile noastre con­struc­ții“, explică el. La fel cum vor face și pe viitor.

Alternative

Până acum, câteva dintre cele mai apropiate spații de cazare de aeroport erau oferite de Rin Airport, Hotel Charter, Pensiunea Otopeni, Monopoly Hotel sau Best Western Plus Briston.

  • Rin Airport. Imobilul se află la 1 kilometru de Aeroportul Internațional Henri Coandă și la 15 kilometri de centrul Bucu­reștiului. Hotelul de patru stele dispune de 258 de ca­mere. Aici, prețu­rile pentru o cameră pornesc de la 54 de euro, potrivit pre­țurilor afi­șate pe booking.com în data de 15 august 2019.
  • Charter. Hotelul de tip boutique este situat la 5 minute de mers cu mașina de aeroport. În împrejurimi, la 10 kilometri distanță se află Therme București și cen­trul de expoziții Romexpo. Aici, prețul pentru o cameră por­nește de la 35 de euro.
  • Pensiunea Otopeni. La pensiune, care dispune de 32 de camere, se ajunge în 7 minute de la Aeroportul Otopeni. De aici până în centrul Capitalei, clienții fac aproximativ 30 de minute, iar prețul unei camere por­nește de la 28 de euro.
  • Best Western Plus Briston Hotel. Acesta este situat la 5 minute de Aeroportul Otopeni și are 92 de camere, por­nind de la prețuri de 54 de euro.

FOTO: Laszlo Raduly/NewMoney

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited și ulterior în cadrul ziarului Adevărul. La NewMoney acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială.