Harta mallurilor din București: sectorul 6, cel mai ”aglomerat”

Andreea Neferu 02/02/2017 | 14:05 Ştiri
Harta mallurilor din București: sectorul 6, cel mai ”aglomerat”

Stocul de retail modern din București a ajuns la finalul anului trecut la 1,22 de milioane de metri pătrați în București, sectorul 6, unde se află malluri precum AFI Cotroceni sau Plaza România, concentrând cea mai mare suprafață de astfel de spații, peste 300.000 de metri pătrați, potivit companiei de consultanță imobiliară DTZ Echinox.

La polul opus, cea mai slab reprezentată zonă din București la capitolul spații de retail este sectorul 5, cu doar 65.000 de metri pătrați de astfel de proiecte.

În medie, densitatea de spații comerciale moderne a ajuns anul trecut în București la 650 de metri pătrați/1.000 de locuitori.

Anul trecut au fost livrați pe piața bucureșteană aproape 100.000 de metri pătrați de retail modern, prin proiecte precum Parklake Plaza, Veranda sau extensia parcului de retail Militari Shopping. Pentru 2017 însă, niciun alt proiect major nu este anunțat să fie livrat în București, dar există, în special în zona de nord, proiecte aflate în faze de pre-dezvoltare sau extensii ale unor centre deja existente.

CristiMogaResearchConsuntant

„În ultimii 18 ani, de la deschiderea București Mall, piața de retail din Capitală s-a transformat radical, adaptându-se constant la noile cerințe ale retailerilor și ale consumatorilor, iar această tendință va continua și în următorii ani. Această evoluție va implica și apariția unor noi proiecte dominante, cu opțiuni tot mai variate pentru petrecerea timpului liber, dar și scheme de proximitate, care să asigure un coș de cumpărături minim necesar cu un efort cât mai redus”, spune Cristi Moga (foto), research consultant în cadrul DTZ Echinox.

În București există în acest moment 15 centre comerciale, 11 parcuri de retail și 6 galerii comerciale. Chiria prime se ridică, în medie, la 70-80 de euro/mp/lună, iar gradul de ocupare al proiectelor comercial din București se situează la 96%.

 

 

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.