Noi proiecte de infrastructură în valoare de peste 1.5 miliarde de euro sunt așteptate pentru livrare în orașele regionale din România anul acesta, în timp ce la București lucrările de construcție a unui nou drum ocolitor vor continua ca parte a unei investiții de 1 miliard EUR. Totodată, primul aeroport nou din ultimele decenii va începe să funcționeze din 2022 la Brașov, în urma unei investiții de aproximativ 70 de milioane de euro, în timp ce aeroporturile din alte orașe sunt incluse în programe majore de modernizare, arată o analiză BUCHAREST REAL ESTATE CLUB (BREC), realizată în parteneriat cu Concelex.
Marele beneficiar direct al acestor investiții este segmentul de real estate industrial și logistic. La nivelul țării sunt deja în funcțiune peste 5,4 mil. mp de spații logistice moderne, în principal în București și în orașele regionale din sudul, centrul și vestul României, iar anul acesta sunt asteptate peste 700.000 mp de noi livrări. Partea de est a țării începe să recupereze pe acest segment, având în vedere autostrăzile și drumurile expres care vor fi construite în următorii ani în regiune.
A0, noua șosea ocolitoare a Bucureștiului, este în prezent în curs de dezvoltare. Drumul va avea legături cu principalele autostrăzi A1, A3 și Drumul Național DN 1. Construcția se va finaliza gradual, cu primele termene stabilite pentru 2023, dezvoltarea urmând să continue până în 2026. Investiția totală se ridică la aproape 1 miliard EUR.
În apropiere de Cluj-Napoca, un tronson de 30 km al autostrăzii Brașov-Oradea este în construcție și urmează să fie livrat în 2023. Valoarea proiectului este estimată la peste 282 mil. EUR. În județul Alba, la sud de Cluj-Napoca, un alt tronson al autostrăzii Sebeș-Turda, cu o lungime de 24,2 km a fost deschis la finalul anului trecut în urma unei investiții de 111 mil. EUR.
Drumul ocolitor din partea de sud a Timișoarei este în construcție și se va deschide în 2022, potrivit estimărilor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Secțiunea de aproape 26 km este dezvoltată în urma unei investiții de aproximativ 55 mil. EUR.
O investitie strategică în infrastructura județului Iași va fi noua autostradă Târgu Neamț-Iași-Ungheni, aflată în faza de proiectare. Primele tronsoane sunt prevăzute pentru inaugurare începând cu 2025, potrivit CNAIR. Drumuri expres suplimentare sunt în faza de planificare în regiune și construcția lor ar trebui să înceapă în următorii ani. Proiectul A7 va fi cel mai mare proiect de infrastructură de transport dezvoltat în zona Moldovei până în prezent. Autostrada va lega Buzăul de Siret și va traversa orașele Focșani, Bacău, Pașcani și Suceava.
Un segment de autostradă separat va face legătura între Ploiești și Buzău. Ploiești – Buzău este primul tronson din A7 Ploiești – Pașcani anuntat pentru inceperea construcției, după ce recent a fost inaugurată secțiunea de 16 km de autostradă a Centurii Bacău.
De asemenea, la Botoșani se află în curs de autorizare a investiției o nouă șosea de centură. Proiectul va fi dezvoltat în urma unei investiții de aproximativ 34,6 mil. EUR; ocolirea va avea o lungime de 10 km și va fi cel mai mare proiect de infrastructură dezvoltat în Botoșani de peste 3 decenii. În Bacău, la mijlocul lunii noiembrie 2021, a fost livrată oficial varianta de ocolire a orașului în lungime de 30,8 km. Proiectul include 7 poduri, 9 pasaje și un nod rutier și a fost dezvoltat în urma unei investiții de aproximativ 135 mil. EUR, finanțat din surse europene.
Infrastructura orașului de la malul mării are o miză strategică, în anii următori fiind prevăzut un portofoliu amplu de proiecte de investiții atât în orașul Constanța cât și în zona portuară. Între marile proiecte care ar putea atrage noi investiții se numără construcția noului complex sportiv Farul Constanța (un stadion cu 18.000 de locuri și o valoare a investiției de 85 mil. EUR), proiecte de îmbunătățire a mobilității urbane atât în interiorul orașului (proiecte Smart City) cât și între oraș și stațiuni, precum și un amplu proiect de regenerare urbană a zonei din centrul orașului.
Podul Brăila – Tulcea, al 3-lea cel mai lung pod suspendat din Europa și cel mai lung din România.
Peste 55% din totalul lucrărilor la Podul Brăila au fost finalizate. Podul va avea o lungime de 1,97 km și va fi al treilea cel mai lung pod suspendat din Europa. Întregul proiect va fi finalizat, conform estimarilor, la finalul anului curent.
Primul aeroport nou construit în ultimele decenii va deveni operațional la Ghimbav, la 12 km de Brașov, în urma unei investiții de aproximativ 70 mil. EUR. Autoritățile intenționează să obțină fonduri UE în valoare de aproximativ 300 mil. EUR pentru a crea o legătură feroviară între aeroport și Brașov, care ar putea stimula operațiunile de transport de marfă în regiune. În primăvara acestui an și Aeroportul București Baneasa modernizat ar trebui să atingă capacitatea maximă. Aeroportul a beneficiat recent de lucrări majore de renovare în valoare de aproximativ 13,4 mil. EUR.
De asemenea, autorităţile au anunţat planuri de modernizare a Aeroportului Iaşi. Bugetul total de investiții în valoare de aproximativ 90 de milioane EUR va fi utilizat pentru a adăuga noi terminale de pasageri și pentru a dezvolta o nouă parcare. Lucrările de construcție ar trebui să fie finalizate până în 2023, potrivit informatiilor disponibile. La Timișoara, un nou terminal pentru plecări internaționale va fi dezvoltat până la sfârșitul anului 2023 în urma unei investiții de 200 de milioane de lei (40,4 milioane de euro). Noul terminal aeroportuar va acoperi 4.383 mp și va susține o creștere a capacității anuale de pasageri la 3 milioane.
Investiţiile străine directe (ISD) europene se confruntă cu primul declin în ultimii trei ani, numărul…
rtk romania, subsidiara locală a rtk international (cu o rețea de peste 3.000 de agenții…
Premier Energy Group vrea să ajungă la peste 1.500 de MW energie instalată în surse…
Grupul TEILOR anunță lansarea unui nou brand de bijuterii, DAAR, pe piața din România. Cu…
Fondul de investiții de growth AGISTA a sprijinit cel mai mare lanț de recuperare medicală…
Este telefonul mobil care a definit o întreagă generație. Și acum, la 25 de ani…
Acest website folosește cookies