Ştiri

Guvernul a aprobat achiziţionarea prin PNRR a 20 de trenuri electrice pentru transportul de călători

Executivul a aprobat, în şedinţa de miercuri, nota de fundamentare privind achiziţia de către Ministerul Transporturilor a 20 de trenuri electrice pentru călători, suma necesară implementării proiectului fiind de 184.000.000 de euro cu TVA, bani asiguraţi prin PNRR şi bugetul de stat, a anunţat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru.

„Guvernul a aprobat, prin hotărâre, nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea de a efectua cheltuieli aferente proiectului de investiţii de achiziţie pentru 20 de rame electrice interregionale de lung parcurs. Mai exact, este vorba de achiziţionarea a 20 de trenuri electrice. Suma necesară în acest sens pentru achiziţionarea acestor trenuri de către Ministerul Transporturilor este de 184.000.000 de euro cu TVA, bani asiguraţi prin intermediul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, dar şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor”, a declarat Cărbunaru, într-o conferinţă de presă, la Palatul Victoria.

Potrivit unui comunicat al Executivului, achiziţionarea de material rulant nou pentru transportul de călători va avea un impact semnificativ asupra nivelului calităţii serviciilor oferite, a siguranţei călătorilor şi îmbunătăţirii serviciilor de mediu, precum şi asupra costurilor şi a beneficiilor economice ale transportului feroviar de călători.

„Flota de 20 rame electrice se introduce pe întreaga reţea electrificată şi în proiect a fi electrificată şi sunt vizate legături directe între marile oraşe ale României. Introducerea ramelor electrice de lung parcurs RE-IR2 vizează creşterea eficienţei modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării şi creşterea confortului pe mai multe rute de pe reţeaua electrificată sau în curs de electrificare.

Achiziţia trenurilor este necesară întrucât flota curentă de material rulant deţinută de operatorii de servicii feroviare a depăşit deja sau este pe cale să îşi încheie ciclul de viaţă, din acest motiv existând riscul ca, până în 2023, să nu mai existe nicio garnitură de tren disponibilă. În ultimii 15 ani, în România nu s-au făcut achiziţii de material rulant nou destinat transportului feroviar de călători”, se arată în comunicat.

Elena Marinescu

Recent Posts

STUDIU. Comerţul online din România va crește în 2024 cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…

2 zile ago

Ministerul Economiei crește plafonul finanțării nerambursabile în cadrul programului Start Up Nation

Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…

2 zile ago

Consiliul Concurenței dă verdictul privind evoluţia sectorului bancar

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…

2 zile ago

Lazea (BNR): Cei care solicită noi facilităţi fiscale, salarii, ştiind bine că anul viitor va urma o corecţie, la ce se aşteaptă?

Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…

2 zile ago

Meta Platforms, sub lupa anchetatorilor UE pentru conţinutul online

Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…

2 zile ago

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

3 zile ago

Acest website folosește cookies