Ştiri

Grupul Auchan raportează venituri de 32,8 miliarde de euro în 2022

Grupul ELO, ce a operat în trecut sub numele Auchan Holding, a anunțat rezultatele financiare ale anului 2022 pentru Auchan Retail, divizia care se ocupă de lanțurile de magazine la nivel global, raportând o creștere a veniturilor din vânzări de 7.7% față de anul 2021, care se ridică la un total de 32,8 miliarde de euro.

Compania subliniază faptul că această creștere vine după 7 ani succesivi de declin, chiar și în contextul unui context macroeconomic dificil.

De asemenea, grupul ELO mai notează faptul că această creștere a fost semnalată în toate țările unde se desfășoară operațiunile Auchan Retail, cu excepția Ucrainei.

Cazul Franței iese în evidență în cifrele prezentate, cu o creștere de la an la an de 1,7% a veniturilor raportate, totalul acestora ridicându-se le 16,6 miliarde euro. Performanța, în acest caz, a fost generată în special de hipermarketuri, care au realizat o creștere de la an la an de 2,4%.

Raportul arată de asemenea motivele pentru care această creștere a fost posibilă în Franța, menționând în special modernizarea spațiilor comerciale, dar și digitalizarea caselor de marcat.

Grupul mai specifică de asemenea faptul că, în Franța, Auchan a câștigat în 2022 nu mai puțin de 250.000 de clienți „pierduți” în anul anterior.

Totodată, se observă o performanță bună a tuturor țărilor din zona de vest a Europei, acestea (cu excepția Franței) raportând o creștere a veniturilor de 5,2%, ce totalizează 6,3 miliarde euro.

Din țările analizate se evidențiază de asemenea, cazul Portugaliei, care a înregistrat, în 2022, cel mai bun al său din punct de vedere al veniturilor încasate.

Rezultatele se concentrează de asemenea și pe țările din estul Europei, incluzând România, în acestea veniturile încasate în 2022 înregistrând o creștere de 5,8% de la an la an, până la un total de 9,1 miliarde de euro.

Cât despre România, grupul observă o prezență bună a consumatorilor în magazinele din rețea, în special în contextul introducerii conceptului multi-format, notând faptul că un număr de 273 de magazine au făcut trecerea către formatul oferit de retailer în stațiile Petrom.

Cu referire la Ucraina, ELO plănuiește de asemenea unele redeschideri, cu atenție specială pe magazinul din Odesa, distrus la începutul războiului, dar care va reveni în luna martie 2023.

Rezultatele se referă de asemenea și la piața din Rusia, unde grupul subliniază faptul că operează în acord cu termenii sancțiunilor internaționale și unde observă o scădere a traficului de consumatori începând din trimestrul al doilea din 2022.

Andrei Dumitru

Recent Posts

STUDIU. Comerţul online din România va crește în 2024 cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…

2 zile ago

Ministerul Economiei crește plafonul finanțării nerambursabile în cadrul programului Start Up Nation

Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…

2 zile ago

Consiliul Concurenței dă verdictul privind evoluţia sectorului bancar

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…

2 zile ago

Lazea (BNR): Cei care solicită noi facilităţi fiscale, salarii, ştiind bine că anul viitor va urma o corecţie, la ce se aşteaptă?

Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…

2 zile ago

Meta Platforms, sub lupa anchetatorilor UE pentru conţinutul online

Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…

3 zile ago

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

3 zile ago

Acest website folosește cookies