Grupul Agricola a avut afaceri de 677 de milioane de lei în 2016, în ușoară creștere față de anul precedent

Cristina Dobreanu 02/02/2017 | 12:18 Ştiri
Grupul Agricola a avut afaceri de 677 de milioane de lei în 2016, în ușoară creștere față de anul precedent

Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2016 o cifră totală de afaceri de 677 de milioane de lei (150,7 milioane de euro), cu 3% mai mare decât cea înregistrată anul precedent când a raportat un rulaj de 657,3 de milioane de lei (147,8 milioane de euro).

„Pentru 2017 ne propunem să ducem mai departe cele două produse etalon ale companiei: Salamul de Sibiu și Puiul Fericit. Anticipez că vom menține trendul de creștere, per ansamblu, cu o rată estimată la 5% față de 2016. În acest an, bugetul de investiții la nivelul Grupului este de aproximativ 6 milioane de euro și vizează business-urile carne pasăre, semipreparate și mezeluri”, a precizat Grigore Horoi, președintele Agricola.

Vânzările de carne de pasăre ale Agricola Bacău au totalizat în volum, în 2016, 41.265 tone, cu 7,3% mai mult față de anul precedent (38.426 tone) și cu 6% în valoare, în condițiile unei ușoare diminuări a prețului mediu.

Anul trecut cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău, principala companie a grupului, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre și operatorul logistic, este de aproximativ 387 de milioane de lei (86,2 milioane de euro), față de 366 de milioane de lei (82,33 de milioane de euro) în 2015.

La categoria mezeluri (salamurile crud-uscate şi preparatele fiert-afumate obţinute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola), cifra de afaceri a fost de 122 de milioane de lei (27,4 de milioane de euro), cu 6,7% mai mare decât în 2015.

Europrod SA, compania din grup care comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2016 faţă de anul precedent vânzări mai mari cu cu aproape 19%, în condițiile unei creșteri a volumelor comercializate de 16%.

La ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creștere cu 10% a cifrei de afaceri în 2016, și aproape 64 de milioane de ouă vândute.

În 2016, Agricola deţine 16% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 51% cotă de piaţă, medie, potrivit datelor Nielsen din 2016.

Piața locală a preparatelor din carne depășește 1,2 miliarde de euro, iar principalii jucători sunt Transavia, Caroli, CrisTim, Elit, Unicarm, Agricola Bacău, Angst, Fox sau Aldis.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.