Grupul Agricola, afaceri de peste 322 de milioane de lei în primul semestru

Cristina Dobreanu 20/07/2017 | 12:16 Ştiri
Grupul Agricola, afaceri de peste 322 de milioane de lei în primul semestru

Grupul de firme Agricola a raportat vânzări de 322,6 milioane de lei (71,8 milioane de euro) în primele șase luni ale acestui an, în creștere cu 6% față perioada similară a anului trecut.

Creșterea cifrei de afaceri este rezultatul creșterilor generate de vânzările companiilor din grup care realizează și comercializează produse sub brandul Agricola, singura excepție fiind Agricola Magazine (compania sub care operează rețeaua de magazine Agricola), cu o diminuare a cifrei de afaceri de aproape 9%.

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 6 luni o cifră de afaceri similară celei realizate anul trecut, ajungând în prezent la aproape 195 de milioane de lei (43,4 de milioane de euro).

CITEȘTE ȘI: Cine este industriașul român care a văzut noi oportunități de business în agricultură și servicii medicale

“Cifra de afaceri se menține la nivelul anului trecut, în special din cauza diminuării vânzarilor de furaje către terți. Vânzările de carne de pui au stagnat din punct de vedere al volumelor (21.200 tone), dar sunt în creștere cu 5,56% din punct de vedere valoric, comparativ cu perioada similară din 2016, pe fondul obținerii unui preț mediu mai bun la carnea de pasăre (…)”, a declarat Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău.

Cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut în primele șase luni cu 10%, ajungând la 55,6 milioane de lei (12,3 milioane de euro), în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate au înregistrat o creștere 7% în valoare, respectiv 5% în volum. În același timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creștere a volumelor de 16,5%, respectiv o creștere valorică de aproape 19%.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primele șase luni o creştere a cifrei de afaceri de 18,75%, până la 20,3 milioane de lei (4,5 milioane de euro). Vânzările acestor produse au înregistrat o creștere în volume de 7%, în special din exporturi în țările UE.

La ouăle proaspete, obținute la Avicola Lumina – Constanța, s-au înregistrat în primul semestru al anului o ușoară creștere a vânzărilor în volum până la 30,8 milioane de ouă.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.