Ştiri

Google a primit o amendă fără precedent în Franța

Google a acceptat să îşi schimbe politicile globale de publicitate, în urma unei amenzi fără precedent din partea Franţei, de 268 de milioane de dolari, transmite CNBC.

Autoritatea de supraveghere a competiţiei din Franţa a amendat luni Google cu 220 de milioane de euro pentru că a abuzat de puterea sa de piaţă în industria publicităţii online.

Instituţia a declarat că Google a trimis în mod incorect afaceri către propriile sale servicii şi a discriminat concurenţa.

Google a fost de acord să plătească amenda şi să înceteze unele dintre practicile sale de a se favoriza, a anunţat agenţia.

Acuzațiile aduse Google în Franța

Ancheta a constatat că Google a acordat un tratament preferenţial serverului său de publicitate DFP, care permite editorilor de site-uri şi aplicaţii să vândă spaţiul publicitar, precum şi platformei de listare SSP AdX, care organizează procese de licitaţie şi permite editorilor să-şi vândă ”impresiile” sau inventarul publicitar către agenţii de publicitate.

În consecinţă, companiile concurente şi publisherii au avut de suferit, a arătat autoritatea de reglementare.

Isabelle de Silva, preşedintele Autorităţii franceze pentru concurenţă, a afirmat într-un comunicat că decizia este prima din lume ”care analizează procesele complexe de licitaţie algoritmică prin care funcţionează ”afişarea publicităţii online”. Ea a adăugat că ancheta a dezvăluit procese prin care Google s-a favorizat faţă de concurenţii săi pe serverele de publicitate şi platformele de aprovizionare, care sunt piese de software utilizate de publisheri pentru a gestiona, vinde şi optimiza spaţiul publicitar de pe site-urile şi aplicaţiile lor mobile.

”Aceste practici foarte grave au penalizat concurenţa pe piaţa de publicitate online emergentă şi au permis Google nu numai să păstreze, ci şi să-şi crească poziţia dominantă”, a spus de Silva.

”Această sancţiune şi aceste angajamente vor face posibilă restabilirea unor condiţii de concurenţă echitabile pentru toţi actorii şi capacitatea editorilor de a profita la maximum de spaţiile lor publicitare.”

Google a anunţat luni, într-o postare pe blog, că va face o serie de modificări în tehnologia sa de publicitate.

”Recunoaştem rolul pe care tehnologia de publicitate îl joacă în sprijinirea accesului la conţinut şi informaţii şi ne angajăm să lucrăm în colaborare cu autorităţile de reglementare şi să investim în noi produse şi tehnologii care oferă editorilor mai multe opţiuni şi rezultate mai bune atunci când utilizează platformele noastre”, a scris Maria Gomri, director juridic al Google France.

Ancheta a avut loc după ce News Corp, cu sediul în SUA, ziarul francez Le Figaro şi grupul de presă belgian Rossel au depus o plângere împotriva Google.

Sursa: News.ro

NewMoney

Recent Posts

STUDIU. Comerţul online din România va crește în 2024 cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…

3 zile ago

Ministerul Economiei crește plafonul finanțării nerambursabile în cadrul programului Start Up Nation

Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…

3 zile ago

Consiliul Concurenței dă verdictul privind evoluţia sectorului bancar

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…

3 zile ago

Lazea (BNR): Cei care solicită noi facilităţi fiscale, salarii, ştiind bine că anul viitor va urma o corecţie, la ce se aşteaptă?

Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…

3 zile ago

Meta Platforms, sub lupa anchetatorilor UE pentru conţinutul online

Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…

3 zile ago

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

3 zile ago

Acest website folosește cookies