Goana după cadouri: shoppingul, între recorduri și criză

Cristina Dobreanu 16/12/2016 | 19:01 Companii
Goana după cadouri: shoppingul, între recorduri și criză

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

„Șansa de a merge la magazin pentru a cumpăra o pâine și de a te întoarce de acolo doar cu o pâine este de unu la trei mi­­liarde, spunea, cu mult umor, jur­na­lista americană Erma Bombeck. Iar în perioada reducerilor, se poate adăuga, rata crește exponențial.

De la electroIT, îmbrăcăminte, încălță­minte, mobilă sau locuințe, toate sectoarele par să fie atinse de „febra“ redu­cerilor care încep în noiem­brie odată cu Black Friday și continuă până spre finalul anului, trecând prin cam­paniile de 1 Decembrie, Moș Nicolae sau de Crăciun.

Recorduri de vânzări. Retailerii s-au întrecut și în acest an în oferte care să îi atragă pe consumatori și să îi introducă în atmosfera de sărbători „la reducere“. Din­colo de televizoare, electrocasnice sau laptopuri, românii au scos bani și pentru genți Prada, bijuterii cu diamante, zece kilogra­me de lingouri de aur și chiar o mașină Fer­rari California (vândută cu 119.880 de euro, de la un preț inițial de 136.800 de euro).

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.