Ştiri

Gabriela Firea anunță modificări ale proiectului care vizează introducerea vignetei în București

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea a anunțat pe pagina sa de Facebook, că proiectul „Oxigen”, prin care se vor taxa autovehiculele poluante care circulă în București, va cunoaște o serie de modificări.

Un lucru rămâne însă deja stabilit. Autovehiculele non Euro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea acces în zona centrală a orașului. Se vor modifica însă formulările din proiect referitoare la tranzitarea orașului de mașini înmatriculate în alte județe.

„Am luat hotărârea să reformulăm acel articol care se referă la autoturismele înmatriculate în alte judeţe, dar care circulă zilnic prin Bucureşti, deci nu sporadic, întâmplător şi să îmbunătăţim acest articol mai ales că, până la urmă, este adevărat, trebuie să ne referim la norma de poluare a unui autoturism şi nu neapărat la judeţul unde este el înmatriculat, deşi corect este ca taxele şi impozitele şi pe maşini să fie încasate în Bucureşti şi nu în alte judeţe. Prin această reformulare, sugerată de unii dintre dumneavoastră, practic se propune ca toate autoturismele cu grad mare de poluare, fie că sunt din Capitală, fie că sunt înmatriculate în alte judeţe, fie că tranzitează întâmplător Capitala sau sunt aici în trafic zi de zi să fie privite prin prisma normei de poluare”, scrie Firea pe pagina sa de Facebook.

În ceea ce îi privește pe posesorii de autovehicule Euro 3, nu vor fi modificări față de varianta propusă pentru dezbatere publică. „În cazul autoturismelor Euro 3 noi am propus plata unei viniete, deoarece este un autoturism poluant”, clarifică edilul.

Primarul general adaugă că în proiect se va introduce un pnct care îi vizează pe rezidenții din zona centrală a Capitalei. Practic aceștia ar urma să beneficieze de vouchere care să le permită înlocuirea autovehiculelor poluante. „Acest program al nostru, care a fost lansat de Direcţia de Mediu a funcţionat foarte bine, am avut 5.000 de bucureşteni care au scăpat de rable contra a 9.000 de lei cu care şi-au putut achiziţiona electrocasnice”, completează Gabriela Firea.

Ea precizează că sunt discuții și cu taximetriștii care ar urma să se alinieze și ei noilor norme de poluare. „Am început deja dialogul cu firmele care deţin taximetre, precum şi cu taximetriştii independenţi, vrem să discutăm cu ei şi împreună să găsim o soluţie, aşa cum s-a întâmplat în toate capitalele europene astfel încât şi taxiurile să se înscrie în această luptă a noastră a tituror cu poluarea şi aglometaţia”, detaliază Gabriela Firea.

NewMoney

Recent Posts

Noi obligaţii pentru transportatorii rutieri. Ce prevede Ghidul privind Sistemul national e-Transport

Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…

2 zile ago

Se extind parcurile eoliene din România. Aviz al Ministerul Mediului pentru 81 de turbine

Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…

2 zile ago

ANRE explică de ce este obligatorie montarea contoarelor de măsurare a energiei electrice la prosumatori

Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…

2 zile ago

Adrian Câciu: Valoarea investiţiilor publice a crescut cu 70% în primul trimestru din 2024

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…

2 zile ago

Deficitul bugetar a crescut la 2,06% din PIB în primele trei luni ale anului

Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…

2 zile ago

Câți bani cheltuie românii pentru masa de Paște – Sondaj

Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…

2 zile ago

Acest website folosește cookies