Ştiri

Frigonet Logistics a intrat pe piața de logistică și transport național cu temperatură dublu controlată, în urma unei investiții de 500.000 euro

Familia de antreprenori Dărmănescu a pus bazele Frigonet Logistics în 2020, cu o investiție inițială de circa 500.000 euro, intrând astfel pe piața de logistică și transport național cu temperatură dublu controlată. La începutul lui 2021, divizia și-a dublat flota auto, de la 15 la 30 de autospeciale frigorifice, în timp ce numărul de clienți a ajuns la circa 100.

Frigonet Logistics este unul dintre puținii jucători care oferă servicii de transport cu temperatură controlată, atât pentru alimente congelate, cât și refrigerate, în toate zonele țării. În prezent flota diviziei parcurge circa 300.000 kilometri lunar, iar planurile de dezvoltare includ creșterea numărului de clienți, din rândul companiilor care au nevoie de servicii de logistică, incluzând depozitare și transport ale unor produse alimentare, la temperaturi controlate. Ca obiectiv în 2021, reprezentanții companiei și-au propus atingerea unei cifre de afaceri de 1 milion euro, pentru Frigonet Logistics.

“Bistromar la Timona”, companie deținută de către familia Dărmănescu, este constituită din trei divizii de business: Frigonet Logistics, dedicată serviciilor de logistică și transport național al produselor congelate și refrigerate; Alfredo Seafood, divizia de procesare și distribuție a peștelui și fructelor de mare; BistroMar, restaurant – pescărie pe bază de pește și fructe de mare, situat în zona Floresca, din București.

„Noi avem o experiență de peste 10 de ani în distribuția peștelui proaspăt, care este unul dintre cele mai complexe produse, din punct de vedere logistic, din cauza termenului de expirare foarte scurt. De asemenea, avem în portofoliu și produse congelate și refrigerate. Inițial am înființat Frigonet Logistics strict pentru transportul produselor marca Alfredo Seafood, iar apoi am realizat că pe piața locală de transport și distribuție la temperatură controlată există un gol, o nevoie foarte mare de servicii, care este neacoperită. Ne dorim să avem clienți din două mari categorii, care în prezent sunt insuficient deservite. Este vorba despre companiile care au nevoie de servicii de logistică la temperaturi controlate și de persoanele fizice, care vor să cumpere alimente online și să le fie livrate în condițiile păstrării lanțului frigorific. Noi vom face, practic, și un fel de curierat pentru produse congelate și refrigerate. Acest tip de serviciu nu exista până acum, pe piața locală, la nivel național”, explică Mihai Cristian Dărmănescu (foto), Director General al “Bistromar la Timona”.

În România, serviciile logistice cu dublă temperatură controlată sunt oferite într-o măsură foarte mică, Frigonet Logistics fiind unul dintre puținii jucători care le furnizează, în momentul de față. Principalul avantaj al dublei temperaturi constă în faptul că astfel pot fi transportate în același camion atât produsele alimentare congelate, la temperaturi de -18 grade, cât și cele refrigerate, la temperaturi de +2 – + 4 grade. „Investițiile în transportul cu dublă temperatură controlată sunt mai mari cu circa 15-20% decât în condiții de mono temperatură. Acesta este principalul motiv pentru care suntem printre foarte puținele companii care au o asemenea activitate”, a adăugat Mihai Cristian Dărmănescu.

Frigonet Logistics asigură transportul pe rute interne și depozitare în hub-urile din București, Cluj-Napoca, Bacău și Constanța. Principalele beneficii ale transportului în camioane cu dublă temperatură controlată constau în conservarea perfectă atât a alimentelor refrigerate, cât și a celor congelate, astfel fiind posibil transportul de produse variate cu același autocamion. Frigonet Logistics asigură livrarea către toate supermarketurile din rețeaua IKA, în retailul tradițional, precum și către unități HoReCa , inclusiv benzinării, dar și către persoane fizice.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Noi obligaţii pentru transportatorii rutieri. Ce prevede Ghidul privind Sistemul national e-Transport

Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…

2 zile ago

Se extind parcurile eoliene din România. Aviz al Ministerul Mediului pentru 81 de turbine

Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…

2 zile ago

ANRE explică de ce este obligatorie montarea contoarelor de măsurare a energiei electrice la prosumatori

Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…

2 zile ago

Adrian Câciu: Valoarea investiţiilor publice a crescut cu 70% în primul trimestru din 2024

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…

2 zile ago

Deficitul bugetar a crescut la 2,06% din PIB în primele trei luni ale anului

Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…

2 zile ago

Câți bani cheltuie românii pentru masa de Paște – Sondaj

Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…

2 zile ago

Acest website folosește cookies