Fondatorul Agroland mizează pe o creștere de 15% a afacerilor în 2021, la nivel de grup

NewMoney 29/12/2020 | 11:54 Ştiri
Fondatorul Agroland mizează pe o creștere de 15% a afacerilor în 2021, la nivel de grup

Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland, se așteaptă ca restricțiile să continue și anul viitor, așa că nu se va observa o schimbare în obiceiurile de consum față de 2020.

”Oamenii vor continua să cumpere produse pentru grădină și gospodărie, pentru animale de companie și pentru hobby farming. Ne așteptăm ca și zona de food să crească consumul. Ne-am bugetat o creștere, la nivel de grup, de 15% față de 2020. În comparație cu 2019, în 2020 am crescut cu mai bine de 25%”, spune Cardoș.

În privința afacerii pe care o conduce, acesta crede că, ”chiar în cazul unui nou lockdown, care consider că este puțin probabil, magazinele noastre vor rămâne deschise, deoarece vindem produse de necesitate pentru animale de companie și de fermă”.

”Cu toate acestea, ne-am asigurat ca avem resurse financiare suficiente încât să nu fim nevoiți să disponibilizăm oameni. De asemenea, continuăm investițiile în deschiderea de noi magazine și in fermele recent achiziționate”, spune Cardoș.

O asemănare dintre această criză și cea de acum mai bine de un deceniu este că și în intervalul 2008 – 2009, oamenii au renunțat la consumul inutil și excesiv și s-au concentrat pe nevoile esențiale: asigurarea hranei și întreținerea gospodăriei. ”Față de acea perioadă, acum a apărut și teama de interacțiuni sociale care va face foarte dificilă revenirea unor întregi sectoare economice, cum este turismul. Totuși, dacă în 2009 guvernele, companiile și familiile nu aveau resurse, acum situația este complet diferită și sunt șanse ca anumite sectoare să își revină mai repede”, adaugă Horia Cardoș.