Folosită de școli și grădinițe din peste 25 de țări, platforma românească Kinderpedia a intrat recent și pe piața americană. Și nu se oprește aici

Senica Micu 08/02/2023 | 10:28 Companii
Folosită de școli și grădinițe din peste 25 de țări, platforma românească Kinderpedia a intrat recent și pe piața americană. Și nu se oprește aici

„2023 este anul în care vom consolida ru­tele de expansiune internațională pe care le-am deschis în anii precedenți. Principala ambiție internațională este să creștem în Emiratele Arabe Unite“, spune astăzi Evelina Necula, cofondatoare a platformei Kinderpedia, care ajută instituțiile de învățământ să își simplifice activitatea administrativă, să econo­mi­sească timp și să faciliteze o comunicare dinamică între elevi, profesori și părinți.

Kinderpedia a avut o dezvoltare fără precedent în ultimii ani, care a culminat cu depășirea pragului de 2.000 de școli și grădinițe înregistrate în peste 25 de țări. Evelina Ne­cula spune despre Kinderpedia că aco­peră cele mai importante ne­voi de transformare digitală, însumând o multitudine de funcționalități, toate flexibile și confi­gurabile.

Practic, soluția acoperă cinci do­menii majore de transformare digitală a fie­cărei școli sau grădinițe: managementul școlii, managementul clasei, cata­logul elec­tronic și func­ționalitățile afe­rente, comunicarea cu fa­milia și managementul financiar al școlii. Kinderpedia este găz­duită în cloud, este multilanguage și multicurrency, fiind accesibilă pe web și prin aplicații mobile native atât pentru școală, cât și pentru familie. Recent, platforma a intrat pe piața din Sta­tele Unite, printr-un parteneriat cu Brave Generation Academy, un lanț internațional de centre educaționale fondat în Portugalia. „Brave Generation Academy se nu­mără, probabil, printre rețelele școlare cu cea mai rapidă creștere din comunitatea noastră. Nu numai că au înregistrat o creș­tere uimitoare în Portugalia în acest an, dar s-au extins și în Spania, Italia, Olanda, Statele Unite, Africa de Sud, Kenya, Nami­bia, Mozambic“, spune Necula.

INVESTIȚII. Strategic, pentru Kinderpedia continuă procesul de consolidare în plan extern, compania orientându-se înspre Emi­ratele Arabe Unite, despre care Necula spune că „e o piață a educației extrem de dinamică“, avidă de tehnologie și des­chisă către investiții masive în acest segment. În paralel, Kinderpedia se concentrează pe consolidarea poziției în țările în care este deja prezentă.

Pentru 2023, Kinderpedia își propune atragerea unei runde de investiții de peste șase milioane de euro, „care să susțină expansiunea internațională, cu focus către vestul Europei, prin hubul din Portugalia, și Emiratele Arabe Unite“. Grosso modo, va­loarea totală a investițiilor de până acum în platformă se ridică la 2,7 milioane de euro.

Kinderpedia și-a dublat în fiecare an ve­ni­turile. Pentru 2022 este estimată o cifră de afaceri de aproximativ 800.000 de euro (anul financiar nu s-a contabilizat încă, n.r.), iar pentru 2023 este vizată, de asemenea, o creștere – ”Mai mult decât dublă. Triplă.” spune Evelina Necula, datorită strategiei de dezvoltare și expansiunii în plan intern și extern. „Pentru noi, toți clienții sunt importanți, pentru că învățăm la fel de mult și de la un lanț internațional cu 550 de școli și gră­di­nițe, dar și de la o școală cu câteva sute de copii din mediul rural“, continuă antreprenoarea.

CONTEXTUL PANDEMIC. Dezvoltând o so­luție digitală completă de comunicare și management pentru școli și grădinițe, Kinderpedia s-a adaptat rapid în perioada pan­demiei de COVID-19, printr-un răspuns potrivit noului context. Mai concret, la doar cinci zile de la închiderea școlilor din cauza pandemiei, potrivit spuselor antreprenoarei Evelina Necula, „Kinderpedia a integrat funcția de predare video la dis­tanță“ și a fost, timp de două luni, singura aplicație pentru educație care permitea por­nirea unei videoconferințe direct din orarul zilei.

Povestea Kinderpedia a început în 2014, cu o finanțare europeană de 135.000 de euro. Șase ani mai târziu se pregătea să intre și pe alte piețe europene. „Am ales nu­mele ușor, pentru că aveam în gând ceva care să inspire ideea de enciclopedie a co­pi­lului și a anilor săi de educație, pornind încă din etapa timpurie. Deci, Kinderpedia“, povestea Evelina Necula într-un alt interviu cu NewMoney. „Am debutat în 2014, iar în 2015 aveam deja varianta beta a produsului, pe care să o prezentăm gră­dinițelor. Am vorbit într-o vară cu peste 80 de grădinițe. Din feedbackul lor am înțeles că percepeau o parte din valoarea pe care o astfel de soluție le-ar putea-o aduce, dar nu erau pregătite să o folo­sească zi de zi. Am introdus anumite funcționalități în plus și am început să lu­crăm la aplicațiile mobile, căci soluția exista atunci doar în varianta web“, mai spunea Necula.

Afacerea a fost susținută din fonduri proprii în intervalul 2015-2018, tot profitul fiind reinvestit în aplicație. În 2018, fondatorii Evelina Necula, Daniel Rogoz și Valentin Ilea au reușit să atragă și primii investitori privați, un grup de trei angel investors din Elveția. Efectul imediat? Kinderpedia a crescut de trei ori ca număr de utilizatori ac­tivi în următorul an. În același timp, soli­citările venite din partea școlilor care foloseau platforma i-au determinat să includă în platformă și un catalog electronic.

Anul acesta, Kinderpedia a fost pre­zentă la Consumer Electronics Show (CES) 2023, cel mai important târg de teh­nologie al lumii, organizat la fiecare înce­put de ianua­rie în Las Vegas ((Statele Unite ale Americii), la care au participat peste 3.200 de companii din 173 de țări. „Oportunitatea de a par­­ti­cipa la un eve­niment tehnologic internațional de anvergura CES este valoroasă pentru creș­terea noastră. Evenimentul a atras factori de de­cizie de la cele mai importante companii de tehnologie. Să fim aici este o recu­noaș­tere extraordinară a caracterului inovator al soluției noastre“, spunea Ro­goz. „Toată lumea se uită către Las Vegas.“

Acest articol a apărut în numărul 156 al revistei NewMoney

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.