Florăriile online vs. cele clasice: un român din patru cumpără buchete de pe internet

Cristina Dobreanu 08/03/2017 | 13:35 Companii
Florăriile online vs. cele clasice: un român din patru cumpără buchete de pe internet

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

La o simplă căutare pe Google, sintag­­ma afaceri cu florigenerează peste 640.000 de rezultate, semn că flo­­ră­­ri­­i­­­­le au trecut și ele în era internetului de mare viteză. Iar, dacă mo­de­lul clasic de dezvoltare este cel al flo­­ră­­ri­­ilor care fac natural trecerea de la off la online, există însă și afaceri care au parcurs drumul invers.

„În 1997, când am deschis noi prima florărie din Bistrița Năsăud, nici nu putea fi vorba de prezență online, indiferent dacă vorbim de un site de prezentare sau la ceva mai sofisticat precum un magazin online“, își amin­tește Gabriel Molnar, fondatorul floră­riilor Magnolia, „vremurile atipice“ în care și-a început afacerea. Avea să se extindă și în online după doar patru ani, în 2001.

Magnolia are acum 13 florării în toată țara, trei depozite de flori și un Garden Center, dar și afaceri de 4,7 mi­li­oane de euro în 2016. Pentru Gabriel Molnar, online-ul este important, însă raportul dintre comenzile în spațiul virtual și cele din florăriile fizice este de unu la trei în favoarea celor din urmă.

„Focusul nostru este pe online“, spu­­­ne și Marius Dosinescu, CEO și fondator al grupului FlorideLux – care ad­­mi­­nis­­trează site-urile floridelux.ro, www.brazidecraciun.ro, www.coroane.ro şi www.cosuridelux.ro –, cu afaceri de un milion de euro în 2016. Primele semne ale lui 2017 creionează un an bun, iar antreprenorul crede că vânzările vor crește cu 15% față de anul trecut.

Lansată direct în online, în 2004, FlorideLux s-a reorientat din 2008 și spre offline, având mici puncte de lucru atât în malluri, cât și în alte zone comerciale. În 2014, grupul a anunțat deschiderea pri­mu­lui magazin mai mare din offline, iar astăzi are în total patru astfel de florării (două în București și câte una în Brașov și Cluj-Napoca).

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.