Flanco, vânzări de 1,21 miliarde lei în 2019

NewMoney 10/03/2020 | 14:44 Ştiri
Flanco, vânzări de 1,21 miliarde lei în 2019

Flanco Retail, compania românească prezentă pe piața autohtonă din 1994, a înregistrat vânzări de 1,21 miliarde de lei în 2019, în creştere cu 13,1% faţă de anul precedent.

„2019 a fost anul în care am împlinit un sfert de secol de activitate, dar și anul în care ne-am reconfirmat strategia de creştere în condiţii de eficienţă”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail. „Ceea ce părea, iniţial, o decizie foarte riscantă sau, eufemistic vorbind, curajoasă, anume retragerea din mari centre comerciale şi reorientarea către oraşele medii şi mici din ţară, a fost, în fapt, o mutare foarte bună, şi la propriu, şi la figurat. Magazinele de dimensiuni mai reduse, cu vaduri bune, în oraşe în care retailul modern de tip electro-IT încă nu ajunsese, au dat şi dau rezultate foarte bune, reflectate în rata noastră curentă de profitabilitate.”

În 2019 compania şi-a extins numărul de magazine din rețeaua naţională, concentrându-se în continuare pe prezența din orașele mici și medii. La finalul lui 2019, rețeaua de magazine Flanco număra 156 de unități deschise în 115 orașe. Acest număr a fost atins în urma a 30 de deschideri de magazine și a 7 închideri, desfășurate pe parcursul anului, completate cu reamenajarea a 4 magazine.

În paralel cu rețeaua offline, oferta online a Flanco a crescut şi ea – retailerul urmărind să mențină un echilibru între vânzările online şi cele offline, în ideea acoperirii optime a cerinţelor pieţei. Site-ul flanco.ro a pus la dispoziţia clienţilor nu numai un portofoliu extins de produse, dar şi o gamă de servicii financiare care până nu demult erau rezervate numai mediului offline, cum ar fi de exemplu creditul cu aprobare imediată.

Vânzările Flanco pe segmentul online

Pe segmentul online, vânzările Flanco au înregistrat o creștere de 24,9%. Peste 75% din trafic este generat de pe telefoane şi alte dispozitive mobile, iar peste 60% din valoarea vânzărilor este generată, şi ea, tot de pe dispozitivele mobile. Aproximativ 25% din tranzacții sunt plătite cu cardul, însă peste 30% din clienți aleg să își rezerve produsul online și să îl ridice personal din magazine.

Anul trecut, Flanco a înregistrat cea mai mare creștere procentuală pe segmentul de electrocasnice mici. Astfel, dacă piața a crescut cu aproximativ 14% în această categorie, vânzările Flanco Retail au fost mai mari cu peste 27%.

Cele mai importante categorii de produse care au adus această creștere pentru Flanco au fost aspiratoarele de tipul HandStick (124%), De asemenea, aspiratoarele robot au avut o creștere valorică solidă de patru ori față de anul trecut, în timp ce la nivel de piață, creșterea a fost de 145%, ponderea lor în segment ajungând la 15%, față de 7,6% anul precedent. Automatele de cafea, și ele aflate în topul celor mai vândute obiecte de uz casnic, și-au păstrat ritmul de creștere în piață cu 33%, ajungând la 57%,  în timp ce la Flanco au crescut cu 103%.

„În ceea ce privește categoria electrocasnicelor mici, cele mai mari creșteri se înregistrează în zona produselor care sunt un factor de îmbunătățire a calității vieții”, afirmă Dragoș Sîrbu. „Toate sunt produse care, acum câţiva ani, ar fi fost considerate produse sofisticate. În 2019 am depăşit, în fine, cadrul produselor de strictă necesitate.”

Piața de telecom a crescut în anul 2019 cu 5,6%, în timp ce avansul Flanco a fost de 16,4%, în acest segment. „La smartphone-uri, tendința de creștere arată, în continuare, preferinţele către un ecran mai mare, dar aici totul ține foarte mult și de ofertele producătorilor.

În această categorie intră și secțiunea de Core Wearables (smartwatch-uri și smartbrand-uri), care a crescut în piață cu peste 70%, pe când la Flanco valoarea creşterii a fost de 126%.

„Am crescut foarte mult pe tehnologie, pentru că ne-am dorit să atragem în magazinele noastre și segmentul tânăr, care urmăreşte trendurile internaţionale şi pune accent mare pe mobilitate şi conectivitate”, explică Dragoș Sîrbu. „O dată cu dezvoltarea platformelor de streaming audio-video, care au prins foarte bine și la noi în țară, era firesc să investim în tehnologia de vârf, mai ales în ceea ce privește Smart TV-urile. Calitatea echipamentelor ţine acum foarte bine pasul cu cea a conţinutului.”