Flanco Retail, bilanț pe 2017: vânzări de aproape un miliard de lei și închideri de magazine în centre comerciale mari

Cristina Dobreanu 06/03/2018 | 19:07 Ştiri
Flanco Retail, bilanț pe 2017: vânzări de aproape un miliard de lei și închideri de magazine în centre comerciale mari

Retailerul electroIT Flanco a încheiat anul trecut cu cele mai mari vânzări din istoria de 24 de ani a companiei, care s-au ridicat la 983 de milioane de lei (215,5 milioane de euro), o creștere de 7% față de 2016, a anunțat compania.

„2017 a fost anul de vârf al retail-ului din România, cu o creștere puternică a consumului pe numeroase segmente”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail.

În același timp, Flanco Retail a finalizat un plan de eficientizare a rețelei de magazine, ceea ce a presupus inclusiv închiderea unor magazine în mari mall-uri.

„Dincolo de vânzările istorice, anul trecut a însemnat pentru Flanco și unul de reașezare și balansare a prezenței noastre în țară, pe criterii de eficiență – am deschis magazine noi (ne-am extins prezența în alte 13 orașe), am relocat alte magazine, am închis puncte de lucru cu performanțe slabe, în special din incinta câtorva mari centre comerciale”, a mai spus Dragoș Sîrbu.

La finalul lui 2017, Flanco Retail deținea o rețea de 125 de magazine, dintre care 17 magazine nou deschise, 8 magazine reamenajate și 6 magazine relocate.

În același timp, retailerul a închis anul trecut zece magazine, care, în contextul expansiunii vânzărilor online, nu și-au mai dovedit rentabilitatea. Flanco se concentrează, în continuare, pe prezența în orașele medii, drept urmare, în acest an, alte șase magazine din mall-uri au fost închise. Astfel, în perioada ianuarie 2017-februarie 2018 compania a finalizat a decis să închidă 16 magazine.

„Cum era de așteptat, online-ul ocupă o pondere tot mai mare în vânzările noastre. Dar creșterea cea mai spectaculoasă am văzut-o la comenzile și tranzacțiile de pe mobil, de peste 91%, precum și la creditarea online, de peste 270%”, adaugă CEO-ul Flanco.

Din totalul investițiilor, care s-au ridicat la opt milioane de lei (1,75 milioane de euro) anul trecut, compania a alocat aproximativ 60% deschiderii, relocării sau reamenajării spațiilor sale, iar 20% au mers către dezvoltarea platformei online și mobile care a „mâncat” circa 1,6 milioane de lei (0,35 milioane de euro).

Pentru 2018, compania urmărește să mențină ritmul de creștere de 5-7% și să ajungă la vânzări de peste un miliard de lei. De asemenea, Flanco și-a propus să investească și în acest an peste opt milioane de lei.

„În 2018 vom investi o sumă semnificativă în deschiderea a 15 noi magazine, majoritatea de tip box, în parcuri comerciale, și în reamenajarea celor mai importante magazine ale rețelei, păstrând focusul în mediul  online, în special pe mobile dar și pe  integrarea tehnologiei în procesul de dezvoltare a calității forței și actului de vânzare”, a mai spus Dragoș Sîrbu.

Flanco are o rețea de 121 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 88 de orașe și peste 1.500 de angajați.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.