Flanco Retail a avut vânzări de 205 milioane de euro în 2016 și mizează pe o creștere de 5% în acest an

Cristina Dobreanu 15/03/2017 | 14:05 Ştiri
Flanco Retail a avut vânzări de 205 milioane de euro în 2016 și mizează pe o creștere de 5% în acest an

Pentru Flanco Retail, anul 2016 a fost unul „remarcabil”, compania înregistrând afaceri de 917 milioane de lei (205 milioane de euro), o creștere de 18% față de anul anterior și dublu față de media pieței, a anunțat într-o conferință de presă Dragoș Sîrbu (foto), CEO-ul retailerului electroIT.

În schimb, vânzările electroIT din primul trimestru al acestui an au fost însă mult sub așteptări din cauza frigului din luna ianuarie și a mișcărilor de stradă din februarie, la care se adaugă și creșterea facturilor la utilități aferente lunii decembrie 2016, potrivit șefului Flanco Retail.

De aceea, estimările de creștere pentru 2017 ale companiei se mențin la 5%, până la 960 de milioane de lei (213 milioane de euro), cu investiții de 8 milioane de lei (1,8 milioane de euro) bugetate pentru deschiderea a cel puțin 5 magazine, dintre care primul va fi deschis în aprilie, la Oradea. Alte 10-12 magazine sunt în discuții pentru a fi deschise.

Anul trecut, Flanco a inaugurat 25 de magazine noi și a ajuns la o rețea de 122 de spații în toată țara.

„Desigur, investițiile au fost pe măsură, din totalul de 14,3 milioane de lei, peste 70% fiind alocați deschiderilor de spații noi, relocărilor și reamenajărilor”, a precizat CEO-ul Flanco Retail.

Dragoș Sîrbu a precizat că au fost închise trei magazine care nu performau din punct de vedere al rezultataelor și urmează ca alte două să aibă aceeași soartă.

Citiți și: Goana după cadouri: shoppingul, între recorduri și criză

„Mai avem de luat niște decizii legate de poziția în mall-urile unde chiriile sunt aberante față de vremurile pe care le trăim”, a spus șeful Flanco Retail.

De asemenea, Dragoș Sîrbu estimează că și piața de electroIT va crește în 2017 tot cu 5%, până la 2,68 de miliarde de euro.

Flanco este unul dintre cei mai importanți retaileri autohton de produse IT&C, electronice și electrocasnice.

Cu un număr de peste 1.500 de angajați, compania deţine o rețea de 118 magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 74 de orașe.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.