Ştiri

Flanco anunță o creștere a vânzărilor cu 40% în primul trimestru al anului

Flanco a încheiat primul trimestru al anului cu vânzări de peste 300 de milioane de lei, în creștere cu 40% față de aceeași perioadă a anului anterior. Comparativ, în 2023, piața produselor electro-IT a crescut în valoare cu aproximativ 10%.

Cifra de afaceri a primului trimestru a crescut față de cea a anului trecut, în primul rând datorită magazinelor amplasate în mall-uri și în parcuri de retail”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco. ”Pentru anul în curs urmărim extinderea rețelei de magazine, dar și modernizarea magazinelor existente și digitalizarea acestora prin implementarea etichetelor electronice. Am pregătit cel mai mare buget de investiții din istoria Flanco – peste 20 de milioane de lei alocați acestor obiective, astfel că în prezent căutăm cele mai potrivite oportunități pentru noi.

Categoriile de produse cu creșteri importante confirmă trendurile ultimei perioade. Clienții continuă să fie interesați de echipamente smart și conectivitate, de eficientizarea timpului petrecut cu activități casnice, de produse pentru well being și îngrijire personală, dar și de divertisment.

Astfel, printre categoriile de produse cu o creștere dublă față de anul trecut se află smartwatch-urile, espressoarele automate de cafea, căștile audio. Cu o dinamică mult peste piață se află smartphone-urile, produsele de îngrijire, electrocasnicele mici și de îngrijire a locuinței. Consolele de gaming și televizoarele 4K au avut, de asemenea, o creștere peste piață.

Pe de altă parte, printre produsele care nu au menținut ritmul de creștere se află electrocasnicele mari și produsele IT – o tendință justificată, dacă luăm în considerare achiziționarea acestora la cote ridicate în timpul pandemiei, dar și o frânare semnificativă a creditului de consum, care nu a mai susținut vânzarea unor astfel de bunuri cu o durată de viață mai lungă.

“Anul acesta am bugetat o creștere a cifrei de afaceri de 20%, raportată la un ritm al pieței mai lent, pe care îl estimăm la 3, maxim 8%”, completează Dragoș Sîrbu.

În prezent, retailerul deține o rețea formată din 158 de magazine, dintre care cinci deschise în acest prim trimestru.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Inspectorii ANSVSA au pus sub sechestru sute de kilograme de produse alimentare

Inspectorii sanitari veterinari au controlat în ultima săptămână din luna aprilie peste 3.200 de unităţi…

17 ore ago

SWIFT RESPONSE 24: Exerciţiu multinaţional cu 5.000 de militari, dintre care 2.000 de paraşutişti

România participă cu 2.300 de militari şi 220 de mijloace tehnice la un exerciţiu multinaţional…

18 ore ago

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai, a…

19 ore ago

GHID. Cine poate beneficia de schema de ajutor de stat de 2,25 miliarde lei pentru investiţii în industrie

Ministerul Finanţelor a publicat Ghidul schemei de 2,25 miliarde lei pentru investiţii majore în industriile…

19 ore ago

Klaus Iohannis a depus o cerere de pensionare

Catedra de profesor de Fizică a preşedintelui Klaus Iohannis de la Colegiul Naţional „Samuel von…

20 de ore ago

Cotaţiile la cacao s-au prăbuşit cu 27% în două zile

Cotaţiile futures la cacao s-au prăbuşit, pierzând până la 27% în doar două zile, iar…

20 de ore ago

Acest website folosește cookies