Ştiri

Facebook vrea să transforme paginile de business în magazine online

Facebook Shops, cea mai nouă facilitate a celei mai mari reţele sociale, adaugă un tab de shopping paginilor prin care business-urile pot lista produsele pe care le vând.

Facebook a anunţat Shop, o facilitate prin care companiile care au pagini de Facebook şi profiluri de business pe Instagram îşi pot prezenta produsele într-o secţiune specială.

Astfel, companiile pot să-şi creeze un tab special la pagina de Facebook sau profilul de Instagram. În acest tab, va fi prezentat catalogul de produse, organizat la rândul lui pe categorii.

În formatul actual, majoritatea achiziţiilor nu se vor face pe Facebook sau Instagram. În schimb, utilizatorii vor fi direcţionaţi care site-ul companiei. Doar puţinele branduri care folosesc în prezent funcţia de Checkout din Facebook şi Instagram vor putea face vânzările direct în cadrul celor două reţele sociale.

Shop, cel mai important pas făcut de Facebook în zona e-commerce

Checkout se află deocamdată în fază de testare, fiind disponibil doar unui limitat de brand-uri. Este clar, însă, că acesta este scopul final pentru Facebook: să opereze vânzările direct pe platformele sale.

Utilizatorii pot comunica cu reprezentanţii companiilor prin WhatsApp, Messenger şi Instagram Direct. Facebook ar putea încerca ulterior să monetizeze această facilitate, permiţând companiilor să trimită mesaje comerciale utilizatorilor cu care au avut contact în acest fel.

Pe Instagram, noua funcţie va fi promovată şi mai puternic decât pe Facebook. Shop va deveni una din secţiunile principale ale reţelei, urmând să înlocuiască secţiunea Activity.

Facebook va lansa în lunile următoare şi o funcţie de live streaming pentru Shops, prin care brandurile şi influencerii vor putea promova diverse produse. În plan se află şi posibilitatea integrării unor programe de fidelitate.

Dincolo de prezentarea ca o facilitate prin care se doreşte ajutarea companiilor afectate de COVID-19, Shop este cel mai important pas pe care Facebook l-a făcut până acum în zona comerţului electronic şi cu siguranţă va dăinui şi după pandemie.

NewMoney

Recent Posts

Profitul net al OMV Petrom a scăzut cu 6% în primul trimestru

Profitul net al OMV Petrom a scăzut cu 6% în primul trimestru, la 1,39 miliarde…

49 de minute ago

Ce își uită românii în Uber și cum pot recupera obiectele

Uber își continuă tradiția și lansează a opta ediție din Enciclopedia anuală a lucrurilor uitate…

o oră ago

Teilor Holding raportează un profit net de 22,4 milioane de lei în 2023

Teilor Holding SA, un grup de companii care include lanțul de bijuterii de lux TEILOR,…

2 ore ago

ANAF a demarat proceduri de control privind raportarea „Country-by-Country”

Adoptată pentru prima dată în anul 2017 în România, obligația de raportare pe fiecare țară…

2 ore ago

Meteo: Cum va fi vremea în luna mai

Meteorologii anunţă că, de 1 mai şi de Paşte, temperaturile vor fi uşor mai ridicate…

2 ore ago

Sondaj INSCOP: Nicuşor Dan, pe primul loc în intențiile de vot

Actualul primar al Capitalei, Nicuşor Dan, se află pe primul loc în intenţiile de vot…

2 ore ago

Acest website folosește cookies