Facebook se schimbă. Companiile și site-urile de știri se vor promova mai greu

Gabriel Bucur 12/01/2018 | 16:13 Ştiri
Facebook se schimbă. Companiile și site-urile de știri se vor promova mai greu

Mark Zuckerberg, co-fondatorul și președintele Facebook, a anunțat că va modifica, în acest an, algoritmul care „decide” ce postări sunt relevante pentru fiecare utilizator al rețelei de socializare. „Veți vedea mai puțin conținut public, cum ar fi postările de la companii, branduri și mass-media” și mai multe noutăți de la persoanele apropiate, a transmis acesta, chiar pe Facebook.

Decizia vine după ce rețeaua de socializare s-a îndepărtat de la scopul său inițial: de a conecta persoane. În ultima vreme, conținutul generat de companii și site-uri de știri l-a depășit pe cel provenit de la prieteni și familie și a eliminat „momentele personale care ne determină să ne conectăm mai mult unul cu celălalt”, după cum a recunoscut Zuckerberg.

Modificarea urmează să se producă treptat, în următoarele luni.

„Este ușor de înțeles cum am ajuns aici. Filmulețele și alte tipuri de conținut public au explodat pe Facebook în ultimii ani”, a precizat șeful rețelei de socializare care numără, în prezent, peste două miliarde de utilizatori. Totuși, „citirea pasivă a articolelor sau vizionarea videoclipurilor – chiar dacă sunt distractive sau informative – pot să nu fie la fel de bune” ca interacționarea dintre oameni, a precizat Zuckerberg.

În timp ce oamenii obișnuiți vor afla mai multe noutăți legate de persoanele cunoscute, companiile și instituțiile mass-media vor pierde din popularitatea de pe Facebook, câștigată cu sau fără sume de bani investite. Astfel, într-o perioadă marcată de problema „fake news”, modificarea algoritmului de „rankare” a postărilor va face ca Facebook să nu mai fie privită drept o platformă care agregă știri.

 


FOTO: Facebook

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.