Ştiri

Facebook introduce noi reguli pentru cei care încalcă standardele platformei

Facebook va începe să anunţe abonaţii atunci când vor intra într-un grup care încalcă Standardele Comunităţii, astfel încât să poată lua o decizie informată înainte de a se alătura, informează compania într-un comunicat de presă.

Noul proiect de la Facebook include sfaturi utile pentru respectarea recomandărilor şi explică modalităţile de limitare a drepturilor pentru cei care încalcă regulile platformei.

Când vor intra în vigoare noile reguli Facebook

Schimbările anunţate vor fi lansate la nivel global în următoarele luni, precizează compania.

Potrivit sursei citate, grupurile şi membrii care încalcă regulile platformei ar trebui să aibă mai puţine drepturi şi o acoperire mai redusă, restricţiile devenind mai severe pe măsură ce acumulează mai multe încălcări, până când vor fi eliminaţi complet. De asemenea, atunci când este necesar, în caz de vătămare gravă, grupurile şi persoanele vor fi şterse direct, fără a se mai lua în considerare paşii regulilor de bază.

„Facebook are o mare responsabilitate atunci când amplifică sau recomandă un conţinut. Compania lucrează intens pentru a se asigura că grupurile cu un potenţial dăunător nu sunt recomandate oamenilor, încercând totodată să nu penalizeze grupurile de calitate cu subiecte similare şi să creeze un echilibru prin introducerea ghidului de recomandări (…) Cu toate acestea, pe măsură ce comportamentele de utilizare a platformei evoluează, este nevoie să facem mai multe. Acesta este motivul pentru care, recent, în SUA, grupurile civice şi politice, precum şi grupurile nou create, au fost eliminate din lista sugestii. Întrucât oamenii pot continua să invite prieteni în aceste grupuri sau le pot căuta, Facebook a început acum să extindă aceste restricţii la nivel global. Acest lucru se bazează pe restricţiile aduse în domeniul recomandărilor, cum ar fi eliminarea grupurilor de sănătate, precum şi a grupurilor care distribuie dezinformări în mod repetat”, explică reprezentanţii Facebook.

În ceea ce priveşte grupurile, compania susţine că va începe să anunţe oamenii atunci când sunt pe cale să intre într-un grup care încalcă Standardele Comunităţii, astfel încât să poată lua o decizie informată înainte de a se alătura. În plus, va limita notificările de invitaţie ale acestor grupuri, astfel încât va fi mai puţin probabil ca oamenii să se alăture. Pentru membrii existenţi, distribuirea conţinutului de pe respectivul grup va fi redusă, astfel încât să fie afişat mai jos în News Feed.

„(…) atunci când grupul respectiv are un număr substanţial de membri care au încălcat politicile Facebook sau au făcut parte din alte grupuri care au fost eliminate pentru încălcarea regulilor, platforma va cere administratorilor şi moderatorilor să aprobe temporar toate postările. Ceea ce înseamnă că acel conţinut va avea nevoie de revizuirea şi aprobarea moderatorului înainte de a fi afişat în grup. Dacă un administrator sau un moderator aprobă în mod repetat conţinut care încalcă regulile, întregul grup va fi eliminat”, notează platforma de socializare.

În cazul membrilor, se va impune regula ca în cazul în care cineva care a încălcat în mod repetat regulile să nu mai poată să posteze sau să comenteze pentru o perioadă de timp în niciun grup.

„De asemenea, nu va putea invita alte persoane în niciun alt grup şi nu va putea crea unele noi. Aceste măsuri sunt menite să ajute la încetinirea acoperirii celor care doresc să utilizeze platforma în scopuri dăunătoare şi au la bază restricţiile existente care au fost puse în aplicare în ultimul an. Sunt multe lucruri de făcut pentru a menţine grupurile Facebook în siguranţă, iar compania va continua să construiască şi să investească pentru a se asigura că oamenii se pot baza pe aceste locuri pentru conectarea cu ceilalţi, dar şi pentru sprijin”, susţin oficialii Facebook.

Compania Facebook a câştigat, în primul semestru al anului 2020, suma de 10,081 miliarde de dolari, aproape dublu faţă de perioada similară din 2019 şi a facturat 36,423 miliarde de dolari, faţă de 31,963 miliarde de dolari.

În total, circa 3,14 miliarde de persoane utilizează lunar cel puţin unul dintre principalele produse ale companiei, care, în afară de Facebook, includ: Instagram, WhatsApp şi Messenger.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Inspectorii ANSVSA au pus sub sechestru sute de kilograme de produse alimentare

Inspectorii sanitari veterinari au controlat în ultima săptămână din luna aprilie peste 3.200 de unităţi…

o zi ago

SWIFT RESPONSE 24: Exerciţiu multinaţional cu 5.000 de militari, dintre care 2.000 de paraşutişti

România participă cu 2.300 de militari şi 220 de mijloace tehnice la un exerciţiu multinaţional…

o zi ago

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai, a…

o zi ago

GHID. Cine poate beneficia de schema de ajutor de stat de 2,25 miliarde lei pentru investiţii în industrie

Ministerul Finanţelor a publicat Ghidul schemei de 2,25 miliarde lei pentru investiţii majore în industriile…

o zi ago

Klaus Iohannis a depus o cerere de pensionare

Catedra de profesor de Fizică a preşedintelui Klaus Iohannis de la Colegiul Naţional „Samuel von…

o zi ago

Cotaţiile la cacao s-au prăbuşit cu 27% în două zile

Cotaţiile futures la cacao s-au prăbuşit, pierzând până la 27% în doar două zile, iar…

o zi ago

Acest website folosește cookies