Ştiri

Facebook, Google şi alte companii de tehnologie au convenit un cod de conduită pentru a combate ştirile false

Facebook, Google şi alte companii de tehnologie au convenit un cod de conduită pentru combaterea ştirilor false, din cauza îngrijorărilor că acestea pot influenţa alegerile, a anunţat Comisia Europeană, transmite Reuters, ciatat de News.ro.

Acest cod voluntar, care are rolul să evite adoptare unor reglementări dure, prevede supravegherea strictă a publicităţii pe conturile şi site-urile unde apar ştiri false şi folosirea verificării faptelor pentru a le filtra, a anunţat Comisia Europeană.

Un grup de consultanţă media a criticat însă companiile, între care se mai află Twitter şi grupuri de lobby pentru industria publicităţii, pentru că nu au prezentat mai multe măsuri concrete.

În condiţiile în care în mai 2019 vor avea loc alegeri pentru Parlamentul UE, Bruxelles-ul vrea să ia măsuri împotriva riscului implicării străine în timpul campaniilor.

Belgia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Grecia, Polonia, Portugalia şi Ucraina urmează la rândul lor să organizeze alegeri naţionale, anul viitor.

Rusia a fost acuzată, dar a negat, că a răspândit informaţii false pentru a influenţa alegerile prezidenţile din Statele Unite şi referendumul pentru Brexit din 2016, precum şi alegerile naţionale din Germania, în 2017.

Comisia a cerut companiilor, în aprilie, să prezinte un proiect de cod pentru bune practici, avertizând că în caz contrar vor fi supuse unor măsuri de reglementare, din cauza incapacităţii de a elimina conţinutul înşelător sau ilegal.

Comisarul pentru piaţa digitală, Mariya Gabriel, a declarat miercuri că Facebook, Google, Twitter, Mozilla şi grupuri de publicitate, pe care nu le-a numit, au răspuns cu mai multe măsuri.

Grupul de consultanţă a criticat codul, afirmând că nu oferă obiective măsurabile pentru monitorizarea implementării.

„Platformele, îm pofida eforturilor lor, nu au creat un cod de practici în cadrul înţelesului acceptat pentru autoreglementarea eficientă, măsurabilă”, a anunţat grupul, fără să ofere detalii.

Acest grup reuneşte Asociaţia Televiziunii Comerciale din Europa, Uniunea Europeană a Radiourilor, Federaţia Europeană a Jurnaliştilor, Reţeaua Internaţională pentru Verificarea Faptelor şi mai multe instituţii academice.

 


FOTO: Guliver / Getty Images

NewMoney

Recent Posts

Noi obligaţii pentru transportatorii rutieri. Ce prevede Ghidul privind Sistemul national e-Transport

Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…

2 zile ago

Se extind parcurile eoliene din România. Aviz al Ministerul Mediului pentru 81 de turbine

Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…

2 zile ago

ANRE explică de ce este obligatorie montarea contoarelor de măsurare a energiei electrice la prosumatori

Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…

2 zile ago

Adrian Câciu: Valoarea investiţiilor publice a crescut cu 70% în primul trimestru din 2024

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…

2 zile ago

Deficitul bugetar a crescut la 2,06% din PIB în primele trei luni ale anului

Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…

2 zile ago

Câți bani cheltuie românii pentru masa de Paște – Sondaj

Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…

2 zile ago

Acest website folosește cookies