Facebook ajută site-urile locale de știri. Ce schimbări pregătește Mark Zuckerberg

Gabriel Bucur 30/01/2018 | 11:59 Ştiri
Facebook ajută site-urile locale de știri. Ce schimbări pregătește Mark Zuckerberg

Facebook, cea mai mare rețea de socializare din lume, tocmai a anunțat că cele două miliarde de utilizatori vor avea parte de o nouă schimbare. De această dată, este vorba de modul în care funcționează serviciul de difuzare a știrilor.

Pe scurt, algoritmul care alege ce e relevant pentru utilizatori se va „concentra” mai mult pe conținutul distribuit de sursele locale de știri și va căuta mai mult conținut de „mare calitate”, transmite BBC. Însă mecanismul va funcționa mai mult pe bază de cantitate, deoarece criteriul principal luat în considerare de algoritmul Facebook va fi numărul de click-uri strânse de postări, urmat de totalul like-urilor, al distribuirilor și numărul de fani pe care îi are pagina.

Modificarea va ajuta site-urile de știri care acoperă actualitatea din zone mai restrânse, precum o regiune sau o localitate. „Vom prezenta mai multe știri din sursele din orașul dumneavoastră”, a punctat Mark Zuckerberg, co-fondatorul și președintele Facebook.

„Știrile locale ne ajută să înțelegem problemele care contează în comunitățile noastre”, a transmis Zuckerberg, care a precizat că modificarea se va aplica mai întâi, de probă, pentru utilizatorii din Statele Unite.

Facebook se „repară”

Începutul anului a mai adus astfel de anunțuri care privesc schimbări majore din partea Facebook. Zuckerberg a anunțat că vrea să „repare” rețeaua de socializare, care a devenit, în ultimii ani, o adevărată armă electorală și un mediu prielnic pentru propagarea știrilor false.

Mark Zuckerberg a declarat că va modifica, în acest an, algoritmul care „decide” ce postări sunt relevante pentru fiecare utilizator al rețelei de socializare. „Veți vedea mai puțin conținut public, cum ar fi postările de la companii, branduri și mass-media” și mai multe noutăți de la persoanele apropiate.

Astfel, procentul reprezentat de știri din totalul conținutului care îi apare unui utilizator va scădea de la 5%, cât este în prezent, la 4%, scrie The Guardian.

 


FOTO: AFP / Mediafax

 

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.