Facebook a pierdut 40 de miliarde de dolari la bursă. De ce s-au depreciat acțiunile companiei

Sebastian Popescu 20/03/2018 | 14:05 Ştiri
Facebook a pierdut 40 de miliarde de dolari la bursă. De ce s-au depreciat acțiunile companiei

Facebook a pierdut 40 de miliarde de dolari la bursă, luni, după ce un analist a dezvăluit că firma pentru care lucra s-a folosit de datele a 50 de milioane de utilizatori ai platformei sociale pentru a ajuta campania lui Donald Trump, anunță Reuters.

Firma de analiză de date Cambridge Analytica, care a lucrat la campania electorală a lui Donald Trump, ar fi adunat informații de la profilurile a milioane de americani și le-a folosit pentru a construi un program software care să influențeze alegătorii la urne. Informația a fost dezvăluită de un fost angajat al companiei, Christopher Wylie, pentru o anchetă jurnalistică realizată de New York Times, The Observer și The Guardian.

Acest lucru a făcut ca acțiunile Facebook să se deprecieze cu 5% luni dimineața, la deschiderea bursei și să scadă chiar la 6,8% până la finalul zilei, ceea ce înseamnă pierderi de 40 de miliarde de dolari pentru compania condusă de Mark Zuckerberg, care a pierdut și el 4 miliarde de dolari.

„Te joci cu o întreagă ţară, cu psihologia unei ţări întregi. Fără acordul oamenilor şi fără ca ei să fie conştienţi de acest lucru. Şi nu doar că te joci cu psihologia unei întregi naţiuni, dar te joci cu ea în contextul unor procese democratice. Aveau aplicaţii pe Facebook care le permiteau să colecteze date nu doar de la persoana care folosea aplicaţia sau intra în cont cu această aplicaţie, ci intrau apoi în întreaga reţea de prieteni şi colectau şi informaţiile prietenilor. Sunt create site-uri, bloguri, orice credem că e nevoie pentru ca ţintele vizate să fie receptive. Creăm conţinut pe internet pentru ca ei să-l găsească,” a declarat Christopher Wylie, conform digi24.ro.

Cum au fost colectate informațiile

Potrivit celor de la The New York Times, datele au fost colectate prin intermediul unei aplicații, numită „thisisyourdigitallife” (viața ta digitală, n.r.), creată de un profesor al Universității Cambridge, în colaborare cu Cambridge Analytica. Prin această aplicație, sute de mii de utilizatori au fost plătiți pentru a efectua teste de personalitate, în urma cărora au acceptat să colecteze datele lor pentru uz academic.

Aplicația a colectat, de asemenea, și informațiile prietenilor de pe Facebook ai celor care efectuau testele, pentru că politicile platformei sociale permit acest lucru, pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului, dar interzic vânzarea datelor sau folosirea lor în scopuri publicitare. Acest lucru a dus la acumularea unei baze de date de zeci de milioane de oameni.

FOTO: Mediafax