Exit în trei AKTe: care sunt planurile de vânzare ale celui mai mic dintre cei mai mari operatori telecom

Cristina Dobreanu 28/12/2016 | 11:38 Digital
Exit în trei AKTe: care sunt planurile de vânzare ale celui mai mic dintre cei mai mari operatori telecom

Să fii cel mai mic dintr-un lac plin de pești mari nu e neapărat un dezavantaj. Compania de telecomunicații Digital Cable Systems vrea să demonstreze că și cei mici sunt demni de luat în seamă. Dar cine ar fi interesat să o pescuiască și, mai ales, de ce?

Se dă un jucător de telecom relativ mic, prezent mai degrabă în mediul mic urban și în cel rural (totalizând 3.000 de localități în 33 de județe), cu un fond de investiții în acționariat care a depășit perioada de cinci ani în care astfel de instituții fac, de regulă, exit și care așteaptă acum schimbarea de acționariat. Să vedem însă și necunoscutele.

O COMPANIE, TREI SCENARII. Procesul de exit a fost demarat în urmă cu doi ani. Cu toate acestea, acționarii operatorului telecom prin cablu Digital Cable Systems (care operează brandul AKTA) nu au apăsat pedala de accelerație și nu vor să facă un exit cu orice preț, mai ales că estimările interne ar poziționa compania în jurul valorii de 150-200 de milioane de euro. Ope­ratorul, care se autodefinește ca fiind „cel mai mic dintre cei mai mari și cel mai mare dintre cei mai mici“, este prezent pe piața locală prin două firme – DCS și AKTA Telekom. Acțio­nar majoritar este fondul de investiții Pinebridge, cu circa 67% din ac­­țiuni. Exitul va fi însă al tuturor acționarilor, astfel încât cele două firme să fie preluate „la cheie“. În aceste condiții, companiile in­­te­­resate de o posibilă achi­ziție nu pot fi de­­cât din rândul marilor jucători.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.